مراقبت از سالمند پارکینسونی در منزل و اصلا تشخیص بیماری پارکینسون ترکیبی از سردرگمی و ترس است. هیچ کس واقعاً نمی داند چه عواملی باعث اختلال عصبی مغزی و تأثیر آن بر حرکت و کنترل ماهیچه ها می شود. هنوز هیچ درمانی پیدا نکرده است، اما گروه هایی مانند بنیاد پارکینسون در پیشبرد داروهای موفقیت آمیز و معالجه در حال تحقیق، آزمایش و کمک هستند.

مراقبت از سالمند پارکینسونی در منزل

همه ما دوست داریم بدون مبتلا شدن به بیماری پارکینسون زندگی کنیم. اما باید بدانیم که زندگی با سالمند پارکینسونی به شدت دلهره آور است. برای تسهیل در مراقبت از آن ها مراقبان و پرستاران شبانه روزی متخصصی وجود دارد که به تسکین درد و استرس در مدیریت علائم غیرقابل پیش بینی و شایع بیماری پارکینسون کمک می کنند.

مراقبت از سالمند پارکینسونی در منزل

کارشناسان آموزش دیده در مراقبت از سالمند پارکینسونی در منزل نگهداری از سالمند پارکینسونی

پرستار مجرب سالمند می داند دقیقا چه زمانی وقت تمرینات، غذاخوردن، کمک به آرامش و صحبت در مورد محدودیت های سالمند بیمار است. آن ها متوجه تغییراتی در وضعیت بدنی و صورت بیمار می شوند و به آن ها کمک می کنند تا هماهنگی و تعادل خود را حفظ کنند.

چگونه با پشتیبانی مراقبان، نگهداری از سالمند پارکینسونی در منزل میسر می شود

گروه های تخصصی از پرسنل مراکز درمانی و بهداشتی مراقبت در منزل می دانند که در زمان لرزش و یا سفتی عضلات چه کاری باید انجام شود و خدمات مراقبتی به سالمند پارکینسونی در منزل می دهند:

  • برنامه ریزی برای تغذیه و وعده های غذایی

برای کمک به تقویت ماهیچه ها و استخوان ها، رژیم غذایی سالم برای مراقبت از سالمند پارکینسونی  که دارای بیماری پارکینسون هستند، ضروری است.

پرستاری از سالمند

نگهداری از سالمند

مراقبت از سالمند در منزل

سالمندان پارکینسونی اغلب در مسافرت ها و یا روزمره راه رفتن ناپایداری دارند. می توانیم از خانه شروع کنیم. این که چک لیستی از کارهای ایمن را آماده کرده و انجام دهیم.

  • تحرک روزانه

برخی از سالمندان مبتلا به پارکینسون با فعالیتهای روزمره زندگی مانند حمام کردن، لباس پوشیدن، غذا خوردن و سایر فعالیت های روزانه به کمک بیشتری نیاز دارند. مراقبان ماهر ما نسبت به این افراد احترام خاصی قائل بوده و با استفاده از تجارب خود به تحرکات روزانه آن ها کمک می کنند.

پرستار باید بتواند سالمند پارکینسونی را در زمان حرکت نسبت به وزن سالمند کنترل نماید . چون گاهی ممکن است سالمند تعادل خود را از دست بدهد و پرستار باید سالمند را کنترل کند و جلوگیری از زمین خوردن وی گرددبرای اینکار نیاز است پرستار  توان جسمی قوی داشته باشد.

  • ورزش

ورزش نقش مهمی د رحفظ تعادل، تحرک و قدرت سالمند مبتلا به پارکینسون دارد. مراقبان و پرستاران موسسه هیراد می توانند در زمینه حرکات کششی، پیاده روی و سایر برنامه های ورزشی سبک به آن ها کمک کنند.

  • حمل و نقل

رانندگی برای سالمندان و بیماران پارکینسونی بسیار دشوار و حتی غیرممکن خواهد بود. مراقبان می توانند با رانندگی نه تنها کار سالمند بلکه کار اعضای خانواده آن ها را نیز تسهیل کرده و کمک شایانی به آن ها انجام دهند.

  • کمک به مراقبت از خانواده

مراقبت از شخصی که مبتلا به بیماری پارکینسون است، می تواند از نظر جسمی بسیار طاقت فرسا باشد. پرستاران و مراقبان می توانند با رعایت احترام و مراقبت تخصصی حتی افراد درگیر(اعضای خانواده بیمار) را نیز به آرامش دعوت کنند.مراقبت از سالمند پارکینسونی باید با کمال دقت لنجام پذیرد.

خدمات پرستاری

همچنین اگر نیاز به پرستار با تجربه داشتید این کار را به مراکز خدمات پرستاری هیراد بسپارید تا دیگر نگران امنیت سالمند و بیمار خود نباشید و با خیالی راحت به امور زندگی خود برسید. خدمات پرستاری هیراد برای صرفه جویی در زمان شما اپلیکیشنی را طراحی کرده تا دیگر وقت و زمان خود را برای استخدام پرستار هدر ندهید.احتیاج به پرستار مجرب دارید به اپلیکیشن خدمات پرستاری هیراد مراجعه کنید. جهت دانلود خواهید توانست با استفاده از برنامه کافه بازار و مایکت به این امر دسترسی خواهید یافت.

نگهداری از سالمند

نگهداری از سالمند