امروزه اجاره تجهیزات پزشکی در منزل برای بیماران و سالمندان اقدامی هوشمندانه است. با توجه به اینکه بسیاری از سالمندان و بیماران در منزل خود در بستر بیماری هستند؛ نیاز مبرم به اجاره تجهیزات پزشکی در منزل دارند.اجاره تجهیزات پزشکی در منزل مقرون به صرفه میباشد تا خریدکردن آن تجهیزات بنابراین اجاره بهتر است.

مرکز خدمات پرستاری

مرکز خدمات پرستاری در منزل با هدف تامین انواع تجهیزات پزشکی و بیمارستانی جهت بیماران و سالمندان، می توانند به افراد در مورد خرید یا اجاره این تجهیزات مشاوره داده و در صورت تمایل آن ها را در اسرع وقت در اختیار افراد قرار دهند. می توانید جهت اجاره تجهیزات پزشکی در منزل با تماس حاصل نماید .

اجاره تجهیزات پزشکی در منزل

اجاره تجهیزات پزشکی

اجاره تجهیزات پزشکی در منزل

اجاره تجهیزات پزشکی تجهیزاتی هستند که برای بیماران در منزل یا محل کار مورد استفاده قرار می گیرند. کارایی این تجهیزات در خصوص درمان، پیشگیری، توانبخشی، تناسب اندام، چک آپ و غیره است.

این لوازم شامل اقلامی مانند لوازم ارتوپدی، تب سنج، انواع تشک های درمانی و پیشگیرانه از بیماری، تست و آزمایش قند خون، فشار سنج، ماساژور، محرک تنس، نبولایزر، سی پپ، بای پپ، دستگاه فتوتراپی، ساکشن، ونتیلاتور، CPAP ، اکسیژن ساز، کپسول اکسیژن، مانومتر، تخت بیمار و بدساید، انکی پاتور، ویلچر و تجهیزات کمک پزشکی دیگر که در خصوص بستری یک بیمار لازم است.

مراکز خدمات پرستاری در منزل غیر از اجاره این تجهیزات با اعزام آمبولانس، اعزام متخصص نمونه گیر جهت آزمایش نوزاد، اعزام مربی و پرستار کودک، اعزام پرستار و همچنین اعزام کمک بهیار در منزل آماده ارائه خدمات هستند.

توصیه هایی در مورد قیمت اجاره تجهیزات پزشکی

اجاره تجهیزات پزشکی مربوط به بیمار امری جدی در نگهداری از سالمند یا بیمار در منزل است. سالم و استاندارد بودن این تجهیزات یکی از عواملی است که روند بهبودی در بیمار را تسریع بخشیده و باعث راحتی او خواهد بود.

به همین دلیل خانواده ها هنگام تحویل گرفتن تجهیزات بایستی ابتدا آن ها را تست کرده و در صورت سالم و صحیح بودن، دستگاه را اجاره و یا خریداری کنند.

همچنین نوع، مدل و فاکتورهای دیگری در این نوع تجهیزات مهم است که بنا به نوع بیماری فرد، سن بیمار، جنسیت بیمار، طول دوره استفاده و … در بین افراد متفاوت خواهد بود. برای گرفتن یک تصمیم درست در رابطه با اجاره تجهیزات پزشکی مربوط به بیمار حتما قبل از هر اقدامی ابتدا با پزشک معالج بیمار یا سالمند مشورت کرده و تجهیزاتی که پزشک توصیه می کند اجاره شود.

اجاره تجهیزات پزشکی در منزل

انواع تجهیزات پزشکی جهت نگهداری از بیمار در منزل

انواع تجهیزات پزشکی قابل ارائه مراکز خدمات درمانی

انواع اجاره تجهیزات پزشکی در منزل باید با شرایط بیمار درنظر گرفته شود که در زیر تعدادی از آتها را نام میبریم :

  • تجهیزات اتاق سی سی یو و آی سی یو
    جهت تجهیز کردن یکی از اتاق های منزل به منزله ایجاد اتاق سی سی یو و یا آی سی یو می بایست کل تجهیزات و لوازم پزشکی جانبی این اتاق را به بهترین شکل ممکن تجهیز کردو همچنین می توانید اقدام به اجاره تجهیزات پزشکی بنماید.
  • ونتیلاتور
    ونتیلاتور یک دستگاه پزشکی جهت کمک به افرادی است که تنفس آن ها دچار مشکل شده باشد. ونتیلاتور در ریه می دمد و کمی فرصت می دهد تا بازدم خود به خود انجام شود. این دستگاه در انواع فشار منفی، مثبت و ثابت است که با توجه به تشخیص پزشک طبق وضعیت بیمار بایستی مورد استفاده قرار گیرد.
  • بای پپ
    این دستگاه اکسیژن را با فشار بیشتر در دم و با فشار کمتر در بازدم به جریان در می آورد. همچنین اندازه قدرت تنفس بیمار را ثبت می کند. تا بدین صورت به تنفس بیمار کمک کند. از مزایای استفاده از این دستگاه، تهویه بیشتر شش هاست که حجم تنفس بیمار را افزایش داده و کار عضلات تنفسی را راحت تر می نماید.
  • سی پپ
    این دستگاه نیز مربوط به اختلالات تنفسی در فرد سالمند و یا بیمار است. با فشاری کم و ثابت از طریق ماسک به اکسیژن رسانی و تنفس بیمار کمک می کند. این دستگاه هم به صورت اتوماتیک و هم غیراتوماتیک در بازار وجود دارد. استفاده از آن موجب بهبود فیزیکی و عملکردی اعضای مختلف بدن می شود.
    توصیه می شود از دستگاه اتوماتیک سی پپ استفاده شود تا درصد خطای پایین تر، عملکرد بهتر و ارزیابی تنفس بیمار راحت تر صورت پذیرد.
  • کپسول اکسیژن
    کپسول اکسیژن اندازه کوچک و قابل حملی دارد که می توان آن را در بیرون از منزل و در طول سفر نیز همراه خود داشت. این کپسول فرایند اکسیژن تراپی را انجام می دهد. برای افرادی که مشکل تنفس دارند و بایستی دائم از اکسیژن استفاده کنند، ورزشکاران و کوهنورادن و افرادی که دچار بیماری های قلبی عروقی هستند مفید است.
  • مانومتر
    وسیله ای است جهت اندازه گیری فشار که دو نوع جیوه ای و آبی دارد.
  • ساکشن
    این دستگاه برای جمع‌آوری ترشحات و خونابه‌ها در ناحیه ای که جراحی صورت گرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد تا دید واضحی از آن ناحیه به پزشک بدهد.
  • مانیتورینگ
    با مانیتور می توان علائم و نشانه های حیاتی بیمار را جمع آوری، ثبت و چک کرد. این پارامترها شامل ‏ECG، ‏IBP، ‏NIBP، دمای بدن، ‏SpO۲‎، برون ده قلبی،ن رخ ضربان قلبی، نرخ تنفس، میزان گازهای تنفسی، ‏EEG‏ و میزان گازهای خونی هستند.
  • پالس اکسیمتر
    این وسیله، دستگاهی برای اندازه گیری میزان هموگلوبین اشباع شده با اکسیژن در بافت های محیطی می باشد. مشکلات موجود در اکسیژن رسانی را به سرعت نشان می دهد. دو نوع سیار و رومیزی دارد.
  • تخت بیمارستانی
    دارای دو نوع مکانیکی و برقی می باشد.
    مکانیکی: یک شکن، دوشکن و سه شکن
    برقی: سه شکن(قابلیت تنظیم ارتفاع) و پنج شکن(قابلیت تنظیم ارتفاع، تیلک و ترند)
  • تشک مواج
    این تشک جهت جلوگیری از بروز زخم بستر کاربرد دارد و از جنس پی وی سی می باشد. از یک عدد موتور کمپرس هوا و یک عدد تشک موج دار باد شونده تشکیل شده است. به این تشک، تشک ضد زخم بستر نیز می گویند.
  • دستگاه فتوتراپی
    این دستگاه جهت درمان زردی نوزاد است. روشی بی خطر که استفاده از آن نیز در بین مردم بسیار شایع است.
  • گلوکومتر یا تست قند
    کنترل دقیق قند خون در جلوگیری از عوارض دیابت بسیار تاثیر گذار است. به همین دلیل داشتن این دستگاه جهت کنترل قندخون مخصوصا برای افراد دیابتی ضروری است.
  • سونیکید
    ضربان قلب جنین را مشخص می کند.
  • دستگاه دی سی شوک
    وصل کننده جریان الکتریکی به عضله قلب
  • نبولایزردارو را از طریق استنشاق به قسمت های مختلف دستگاه تنفس بیمار می رساند. مزایا: کاهش درد بیمار و تسریع در اثرگذاری دارو
  • دستگاه پمپ انفوزیون
    تزریق داروهای وریدی را در زمان معین با حجم معین و به شکل دقیق انجام می دهد.

خدمات پرستاری

جهت اجاره تجهیزات پزشکی می توانید با شماره شرکت تماس حاصل نموده تا راهنمایی لازم به شما ارائه شود. همچنین خواهید توانست با اسنفاده ار اپلیکیشن خدمات پرستاری هیراد  با ما در ارتباط باشید و برای دانلود این اپلیکیشن به برنامه کافه بازار و مایکت مراجعه نماید.