مراقبت از سالمند ویلچری مسئولیتی را برای مراقبان و پرستاران ایجاب می کند که باید دارای مهارت هایی باشند تا به بهترین نحو انجام گردد.

کمک به سالمند

مراقبت از سالمند

نکاتی در مورد استفاده ایمن از ویلچر برای  سالمند ویلچری

 کمک به سالمند ویلچری

چرخ های ویلچر را مرتبا بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که چرخ ها از بین نرفته باشند و لاستیک آن ها مسطح نباشد چراکه این امر می تواند بر توانایی ترمزگیری آن تاثیر گذارد. به پره ها دقت داشته باشید تا ویلچر بتواند آزادانه حرکت کند.

ترمزها را قبل از انتقال سالمند بررسی کنید

یکی از رایج ترین اشتباهات اطمینان حاصل نکردن از ترمزهاست. ترمزها باید محکم قفل شوند تا از تصادفات جلوگیری شود. ساییدگی منظم و پارگی می تواند ترمزها را سست و ناکارآمد کند.

چرخ های ویلچر را به خوبی روغن کاری کنید

چرخ های روغن کاری شده باعث روان بودن ویلچر می شوند و کار جابجایی را تسهیل می کنند. برای جلوگیری از زنگ زدگی توصیه می کنیم حداقل یک بار در ماه چرخ ها را روغن کاری کنید.

روی ویلچر وسایل سنگین قرار ندهید

برخی افراد از ویلچر برای جابجایی کیسه های سنگین استفاده می کنند که کار اشتباهی است. این کار باعث نوسان در حرکت صندلی چرخ دار می شود و به مرور زمان باعث تزلزل و خرابی آن می شود.

بازرسی سیستم برقی و یا باتری ویلچر

اگر با باتری کار می کند، سیستم آن را از لحاظ ایمنی بررسی کنید و از بارش باران دور نگه دارید. در صورت لزوم سرعت را بررسی کرده و دوباره آنرا با سرعت کمتری تنظیم کنید.

بازی کردن کودکان با ویلچر ممنوع

اصولا در مراقبت از سالمند ویلچری گاهی ممکن است با فرزندان و نوه های کوچک سالمند چالش هایی را داشته باشید. شما به عنوان پرستار و مراقب سالمند وظیفه نگهداری از مهم ترین وسیله او را دارید بنابراین به کودکان اجازه بازی با ویلچر را ندهید.

سالمند و ویلچر سالمند را تمیز نگه دارید

همان طور که می دانید یک مراقب یا پرستار سالمند وظایف زیادی را می تواند داشته باشد. وظایف نگهدار از سالمند ویلچری به دو دسته تقسیم می گردد که اولی در مورد رعایت بهداشت فردی سالمند از جمله نظافت شخصی، بردن حمام و توالت، تعویض لباس و یا پوشک، کنترل سلامتی، تغذیه و غیره و همچنین اموری مانند نظافت منزل، پخت و پز و خرید و غیره هم در گروه بعدی از وظایف هستند.

در رابطه با سالمند ویلچری یکی از وظایف بهداشتی، رعایت بهداشت و تمیز نگه داشتن ویلچر برای جلوگیری از شیوع میکروب ها است چرا که ویلچر بخشی از سالمند و زندگی اوست.

به سطح آن توجه کنید

به سطح روی صندلی توجه کنید تا دچار پارگی، سوراخی و یا ترک خوردگی نباشد. ممکن است با وجود نواقصی که گفته شد مشکلی برای سالمند پس از عبور از دست انداز و مانعی در مسیر به وجود آید.

پرستار سالمند 

به هر حال حتما شما به عنوان پرستار سالمند برای تفریح روزمرگی او برنامه ریزی کرده اید. یکی از سرگرمی های مفید برای سالمند ویلچری بردن او به بیرون از خانه است.

حتما در هنگام پیاده روی مراقب اطرافیان باشید. کودکان در حال بازی و یا حیواناتی که سر راه شما قرار می گیرند ممکن است گاهی دچار برخورد با ویلچر سالمند شوند که در این صورت امکان صدمه به هر دو طرف وجود خواهد داشت.

نگهداری از سالمند پوشکی شبانه روزی

شرایط نگهداری از سالمند پوشکی

مراقبت از سالمند ویلچری

 

نکته دیگری که در رابطه با ویلچر سالمند شما وجود دارد این است که حتما دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید تا تسلط کامل بر کار با ویلچر را داشته باشید. این کار کمک خوبی به شما خواهد داشت.

استفاده از ویلچر برای سالمندانی که در راه رفتن مشکل دارند می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد تا بتوانند در جامعه باشند و به راحتی با دیگر افراد معاشرت کنند. از این رو سعی کردیم در این مقاله بیشتر در مورد خود ویلچر و طریقه استفاده آن صحبت کنیم. افرادی که مشغول هستند و یا قصد کار کردن در ضمینه مراقبت از سالمند ویلچری را دارند باید هم جسه قوی با تمرکز بالا را ضمیم جه نگهداری از سالمند ویلچری را داشته باشند.

پرستار سالمند

پرستار سالمند مخصوصا سالمندی که از ویلچر استفاده می نماید  باید با نهایت دقت و سرعت عمل در جابجای سالمند انجام وظیفه نماید.

خدمات پرستاری

اگر احتیاج به اطلاعات بیشتر دارید می توانید  از اپلیکیشن خدمات پرستاری هیراد استفاده کنید . دانلود از بازار و مایکت

سالمند ویلچری