هزینه نگهداری از سالمند چگونه محاسبه میشود؟

سالمندان ترجیح میدهند که در خانه خودشان زندگی کنند .  دوست دارند هزینه نگهداری سالمند را بدانندو به این دلیل است که به آن‌ها حس آزادی و استقلال داده می‌شود.

همچنین نگه داشتن آن‌ها در محیطی آشنا مزیت‌های دیگری نیز دارد، به طور مثال: افراد سالخورده‌ای که دچار آلزایمر شده‌اند چنین محیط‌هایی برایشان مناسب‌تر است.

اما با وجود مزیت‌های زیاد، افراد سالخورده نمی‌توانند به تنهایی در خانه‌شان زندگی کنند، زیرا به مراقبت‌های طولانی مدت یا کوتاه مدت نیازمند هستن.

قیمت پرستار سالمند در منزل تهران

در نتیجه بیشتر خانواده‌ها تصمیم به استخدام افراد کارآزموده می‌کنند و برای مراقبین آنان در هر مکانی، هزینه نگهداری از سالمند در نظر می‌گیرند.

از آنجا که میانگین سن مرگ و میر در سال۱۹۵۰، ۶۸ و امروزه نزدیک به ۷۹ رسیده است، متوجه می‌شویم که تعداد سالمندان در حال افزایش است که نشان دهنده‌ی پیشرفت پزشکی می باشد و در نهایت با هزینه نگهداری از سالمند رو به رو می‌شویم.

( برای دریافت مراقبت‌های ویژه، نیاز به پرداخت هزینه نگهداری از سالمند است.)

هزینه پرستار در منزل

حقوق پرستار در خانه

آیا هزینه نگهداری از سالمند به شرایط نیز بستگی دارد؟

پاسخ بله است. هزینه‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی و نگهداری سالمندان، بستگی دارد به:

  • تعداد ساعاتی که با فرد مورد نظر می‌گذرد
  • نوع پوشش پزشکی ( شرکت‌های بیمه)
  • نوع خدمات مد نظر
  • منابع مورد نیاز سالمند و…

حقوق پرستار

دستمزد پرستار

محاسبه‌ی هزینه نگهداری از سالمند در منزل:

علاوه بر خدماتی که خانواده‌ی سالمند در نظر دارند، آژانس مراقبت‌های خانگی یا پرستار مربوطه نیز براساس شرایط، هزینه‌هایی را برآورد می‌کنند. (البته ممکن است هزینه‌ی آژانس‌ها با یکدیگر تفاوت داشته باشند)

بنابراین، همانطور که تصور می‌کنید، هزینه مراقبت‌های مقرون به صرفه چقدر است و چند نفر می‌توانند از پس این هزینه‌ها برآیند.

به طور مثال امروزه سعی بر این است که هزینه مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل تقسیم کنند و به اکثر افراد نشان بدهند که این نوع مراقبت‌ها، بسیار ارزان‌تر از مراقبت‌های مکرر در آسایشگاه سالمندان و … است.

هزینه نگهداری از سالمند

حقوق پرستار سالمند

 چندین راه برای کم شدن هزینه مراقبت از سالمند:

نرخ ساعتی، رایج ترین روش برای تعیین هزینه نگهداری سالمند است و به طورکلی برای افرادی کاربرد دارد که در فعالیت‌های روزمره خود مستقل هستند و نیازی به مراقبت‌های شبانه روزی ندارند. در این نوع موارد، بسته به آژانس مراقبتی که انتخاب می‌کنید، هزینه محاسبه می‌شود.

روش‌های بسیار ساده کاهش هزینه:

هزینه نگهداری از سالمندان بصورت کلی به چند صورت میباشد : ۱- روزانه ۲- شبابه روزی ۳ – مقطعی ۴- بصورت همراه در بیمارستان در زیر بررسی جزئئ خدمت شما ارائه میگردد.

نرخ روزانه، برای افرادیست که به کمک یا مراقبت‌های شبانه روزی نیازمند هستند. به طور معمول، نرخ روزانه برای اکثر آژانس‌های مراقبت‌های خانگی از ۲۰۰ دلار تا حدود ۳۵۰ دلار در روز متغیر است.

(البته این مورد به هزینه زندگی در منطقه شما و میزان مراقبت‌های ویژه‌ای که فرد سالخورده احتیاج دارد، وابسته است.)

نرخ شبانه، کمی متفاوت از نرخ روزانه است و به دلیل محدود بودن تعداد ساعات، چندان هزینه‌بردار نیست. این نوع مراقبان در درجه اول، برای ارائه کمک و تأمین امنیت سالمندان در شب هستند.

قیمت پرستار تمام وقت

همانطور که گفته شد، این تخمین هزینه‌ها بسته به موقعیت مکانی و هزینه زندگی در شهر یا هر ایالتی، متفاوت است. در بیشتر موارد، به راحتی می‌توانید آژانس‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید.

خدمات پرستاری

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تعیین قیمت مراقبت از سالمند میتوانید اپلیکیشن خدمات پرستاری هیراد  را دانلود نماید . این اپلیکیشن را میتوانید از کافه بازار – مایکت و یا اینستاگرام و همچنین از سایت خدمات پرستاری هیراد دانلود بفرماید. همچنین با تماس با دفاتر شرکت و با مشاوره رایگان می توانید وضع کلی سالمند خود را شرح دهید و نسیت به شرایط سالمند هزینه نگهداری از سالمند خود مطلع شوید.