پرستار سالمند الزایمری

پرستار سالمند الزایمری بیان ناب عشق است. مراقبت از فرد مبتلا به آلزایمر یا زوال عقل، شما را در سطح عمیق تری به هم متصل می کند. اگر قبلاً نزدیک بودید، می تواند شما را نزدیکتر کند. اگر قبلاً صمیمی نبودید، می‌تواند به شما در حل اختلافات، یافتن بخشش و ایجاد خاطرات جدید و گرم‌تر با اعضای خانواده کمک کند.

بیماری الزایمر چیست؟

بیماری آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است که ۶۰ تا ۷۰ درصد از موارد زوال عقل را در سراسر جهان تشکیل می دهد. این یک اختلال مغزی پیشرونده است که به تدریج نورون ها را تحلیل می برد و باعث از دست دادن حافظه و تغییر در تفکر و رفتار می شود.

طبق گزارش انجمن آلزایمر، از هر ده آمریکایی بالای ۶۵ سال، یک نفر و تقریباً یک سوم افراد بالای ۸۵ سال، به بیماری آلزایمر مبتلا هستند. ارقام مشابهی در بسیاری از کشورهای دیگر گزارش می شود و سالانه میلیون ها مورد جدید در سراسر جهان تشخیص داده می شود.

پرستار سالمند الزایمری

پرستار سالمند در منزل

از آنجایی که این یک بیماری پیشرونده است، علائم آلزایمر معمولاً به کندی ایجاد می شود و با گذشت زمان بدتر می شود. فراموشی خفیف – جاگذاری اشتباه کلیدها، فراموش کردن نام ها یا تکرار سوالات – در نهایت به اختلال مغزی گسترده تبدیل می شود.

با مرگ سلول‌های حیاتی، تغییرات شدیدی در حافظه و شخصیت شما رخ می‌دهد که منجر به مشکلات خلقی و رفتاری می‌شود و به خاطر سپردن، برقراری ارتباط، پردازش اطلاعات یا انجام کارکردهای زندگی روزمره غیرممکن می‌شود. در نهایت، هر یک از ما مبتلا به آلزایمر روزی به مراقبت و کمک نیاز خواهیم داشت

الزایمر زودرس چیست؟

علائم بیماری آلزایمر با شروع زودرس یا شروع جوان قبل از سن ۶۵ سالگی، اغلب در میانسالی، گاهی حتی در اوایل ۳۰ سالگی رخ می دهد. این بیماری بیشتر در افرادی دیده می شود که والدین یا پدربزرگ و مادربزرگشان نیز در سنین پایین به این بیماری مبتلا شده اند.

در برخی موارد، این بیماری ناشی از یک جهش ژنی نادر است که می تواند از والدین به فرزند منتقل شود

علائم و نشانه های اولیه بیماری آلزایمر برای اکثر افرادی که به آلزایمر مبتلا می شوند، ابتدا تغییرات در حافظه تشخیص داده می شود. ممکن است خودتان متوجه این کاهش شوید یا خانواده یا دوستانتان آن را به شما گوشزد کنند.

اما این بیماری چیزی فراتر از تغییرات حافظه است. آلزایمر همچنین خود را به عنوان مشکلات زبان، قضاوت و تفکر انتزاعی نشان می دهد.

سالمند الزایمر

پرستار سالمند الزایمری در منزل

علائم بیماری الزایمر که باید پرستار سالمند الزایمری بداند:

علائم هشدار دهنده اولیه بیماری آلزایمر عبارتند از:

  1.  از دست دادن حافظه که بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد. شما اغلب رویدادهای مهم، تاریخ‌ها یا چیزهایی را که اخیراً به شما گفته شده فراموش می‌کنید، که باعث می‌شود مدام خودتان را تکرار کنید یا بیشتر و بیشتر به حافظه‌های کمکی مانند یادداشت‌های چسبناک یا یادآوری‌های تلفن خود تکیه کنید.
  2. تلاش برای یافتن کلمات هنگام صحبت کردن یا نوشتن. برای شما سخت است که مکالمات را دنبال کنید یا به آن بپیوندید، آنچه را که می‌گفتید گم کنید، یا در نام‌گذاری اشیاء آشنا مشکل دارید.
  3. . مشکل در تصاویر بصری یا قضاوت فاصله. شما در حفظ تعادل یا رانندگی مشکل دارید و بیشتر اوقات می‌افتید یا چیزهایی می‌ریزید. خواندن نیز ممکن است چالش برانگیزتر باشد.
  4.  قرار دادن وسایلی مانند قرار دادن کیف پول خود در یخچال و پس از طی کردن مراحل برای یافتن آن به سختی.
  5.  مشکلات در انجام کارهای آشنا مانند رانندگی به مقصدهای آشنا، استفاده از تلفن یا رایانه یا پیروی از دستور العمل هایی که قبلاً به خوبی می دانستید.
  6. مشکل در برنامه ریزی یا حل مشکل. شما برای تمرکز و رویارویی با اعداد و ارقام مشکل دارید، و این کار را برای پرداخت قبوض، متعادل کردن دسته چک یا مدیریت امور مالی سخت‌تر می‌کند.
  7. سردرگمی در مورد زمان یا مکان. تاریخ ها یا فصل ها را از دست می دهید و فراموش می کنید که کجا هستید یا چگونه به آنجا رسیده اید.

تشخیص بیماری الزایمر

هیچ آزمایش پزشکی قطعی برای شناسایی آلزایمر وجود ندارد. برای تشخیص علائم شما، پزشک به دنبال موارد زیر خواهد بود :
مشکلات قابل توجه حافظه در یادآوری فوری، حافظه کوتاه مدت یا بلند مدت.
نقایص شناختی قابل توجه در حداقل یکی از چهار حوزه:
۱. بیان یا درک زبان.
۲. شناسایی اشیاء آشنا از طریق حواس.
۳. هماهنگی، راه رفتن، یا عملکرد عضلات.
۴. کارکردهای اجرایی برنامه ریزی، دستور دادن و قضاوت کردن.

مشکلات خلقی، شخصیتی و رفتاری مانند تجربه مشکلات خواب، افسردگی، اضطراب یا نوسانات خلقی. به حدی شدید که در روابط و/یا عملکرد کاری تداخل ایجاد کند.
علائمی که به تدریج ظاهر می شوند و با گذشت زمان به طور پیوسته بدتر می شوند.
دلایل دیگری که باید رد شوند تا اطمینان حاصل شود که علائم حافظه و شناختی نتیجه بیماری یا بیماری دیگری مانند اختلال شناختی خفیف نیستند

پرستار سالمند الزایمری

پرستار سالمند الزایمری باید با حوصله و صبور بوده تا بتواند خدمت رسانی نماید چون سالمند الزایمری همانطوری که از نام بیماری مشخص میباشد مکررا صحبت کرده و یا یک سئوال را چندین بار تکرار نموده و حتی نزدیکان خود و محل زندگی خود را فراموش می نماید.

پرستار سالمند الزایمری  باید به چه نکاتی توجه نماید :

۱- تغذیه

۲- نظافت شخصی

۳- صبوری

۴- احترام

پرستار سالمند الزایمری  به شدت باید مواظب تغذیه سالمند بوده چون سالمند فراموش خواهد نمود.پرستار سالمند الزایمری در خصوص احترام به سالمند هم باید مراقب باشد.

خدمات پرستاری

خدمات پرستار ی هیراد جهت رفاه حال کارفرمایان و سالمندان گرامی همیشه اماده بوده و برای انان اقدام به طراحی اپلیکیشن خدمات پرستاری نموده که از طریق برنامه بازار و قابل دسترسی خواهد بود.

مراقبت از سالمند

پرستار سالمند