پرستاری در منزل

پرستاری در منزل از گروه حساس سالمندان، نیاز به رفتار حرفه‌ای و تخصصی دارد.‌ درواقع نگهداری از سالمندان به‌عنوان افراد مهمی که منبعی از تجربه و دانش یک خانواده محسوب می‌شود، بسیار مهم شناخته می‌شود.

بنابراین؛ برخی افراد به‌دلیل مشغله‌های روزانه یا نداشتن تجربه و مهارت کافی، ترجیح می‌دهند سالمندان خود را به نگهداری‌های تخصصی یک پرستار بسپارند.

با توجه به نیاز مبرم برخی سالمندان به مراقبت‌های پزشکی، بهداشتی و سایر موارد، مقاله‌ای را تدوین کردیم تا شما عزیزان با خواندن آن، با چالش‌هایی مهم در امر مراقبت آشنا شوید.

حفظ کیفیت زندگی سالمندان با خدمات پرستاری در منزل

برخی افراد به‌دلیل کهولت سن و داشتن بیماری‌هایی همچون آلزایمر و پارکینسون نیاز به کسی دارند که در کنار آنها حضور داشته باشد.

استخدام پرستار شبانه روزی یا نیمه‌وقت در منزل یکی از روش‌هایی است که می‌تواند خیال بسیاری از فرزندان را در نبودشان، راحت کند.

اما اینکه پرستار چه ویژگی‌هایی داشته باشد، مهم‌ترین فاکتوری است که در تندرستی جسم و روان سالمندان دخیل است. آشنایی با خدمات پرستاری در منزل شرط اولی است که هر پرستاری باید آن را تمام‌وکمال بداند.

البته فقط مهارت در کار مهم نیست‌. یک پرستار خوب باید دقت بالا، صبر، ثبات عاطفی، خلاقیت و تجربه خوبی داشته باشد تا حضورش در کنار سالمند، لذت‌بخش و موثر واقع شود.

خدمات پرستاری در منزل، انتخابی هوشمندانه برای ارتقای سلامت سالمندان

پذیرش مراقبت از سالمندان کار راحتی نیست. یک پرستار باید به‌صورت ساعتی، روزانه، شبانه یا حتی در برخی موارد اورژانسی به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمت باشد.

اما وظایفی که یک پرستار مسئولیت‌پذیر موظف به انجام آنهاست، عبارت‌اند از:

تقویت سلامت روحی

اینکه یک پرستار بتواند با نهایت لطافت و مهربانی با سالمندان برخورد کند، با آنها وقت بگذراند، کتاب بخواند، آنها را به انجام فعالیت‌های سبک ورزشی تشویق کند، در بهبود سلامت روانی آنها تاثیر زیادی دارد.

رسیدگی به تغذیه سالمند

پرستار باید با عادات غذایی سالمندان آشنا باشد و بتواند با رژیمی مقوی، بیماری‌هایی نظیر فشارخون، چربی‌خون و دیابت را در آنها کنترل کند‌.

دارودادن به سالمند

سالمندان به‌دلیل مشکلات جسمانی و روحی ممکن است دارو مصرف کنند. درواقع بخشی از پروسه سلامتی آنها وابسته به داروهایی است که توسط پزشک تجویز شده‌اند. پرستار باید از ساعت دقیق و نحوه مصرف آنها آگاه باشد.

رسیدگی به مسائل بهداشتی سالمند

کمک‌کردن به سالمند در رفتن به سرویس بهداشتی و حمام، کوتاه‌کردن ناخن‌ها و موهای او و شست‌وشوی لباس‌هایش از وظایف یک پرستار در منزل است.

رانندگی‌کردن برای سالمند

دوران سالمندی، دورانی است که ضعف بینایی و ناتوانی ماهیچه‌ها بر شخص چیره می‌شود.‌ بنابراین؛ رانندگی‌کردن برای آنها یک ریسک بزرگ است. پرستار می‌تواند نقش یک راننده و همراه را برای سالمند هنگام خارج‌شدن از منزل داشته باشد.

روحیه‌بخشی به سالمندان

حتما این جمله را شنیده‌اید که می‌گویند سالمندان مثل بچه‌های ما هستند! مفهوم این جمله می‌گوید که افراد با افزایش سن از لحاظ روحی خیلی آسیب‌پذیر و حساس می‌شوند. تعامل درست و روحیه‌دادن می‌تواند خجالت آنها را بابت ناتوانی‌شان از بین ببرد و عزت‌نفس‌شان را افزایش دهد.

رسیدگی به امور خانه

خدمات پرستاری در منزل فقط رسیدگی به سالمند نیست. امور پخت‌وپز، نظافت منزل، شست‌وشوی ظروف و پذیرایی از مهمانان سالمند از وظایف پرستار است.

انجام امور اداری و مالی

پرستار درصورت دریافت مجوز کتبی از سمت کسی که  تحت‌مراقبت اوست، می‌تواند به تکمیل فرایندهای اداری و مالی مانند پرداخت قبوض، پرداخت شارژ ساختمان و امور پیچیده بانکی بپردازد.

اطمینان از بهترین مراقبت با پرستارانی مجرب در منزل

پرستاران در ۳ بخش کلی بهداشت، درمان و‌ توان‌بخشی فعالیت دارند.‌ آنها در زمینه تشخیص بیماری باید دارای اطلاعات کافی باشند. داروها را بشناسند و توانایی برقراری ارتباط و‌ انجام روندهای درمانی بیمار را داشته باشند.

در این راستا انجام تزریقات تجویزی و گرفتن آزمایش‌های جزئی از کلیدی‌ترین فعالیت‌های پرستاری در منزل است. درواقع جابه‌جایی سالمندان به‌دلیل شرایط نامساعد بدنی ممکن است اندکی سخت باشد. بنا به این دلیل رسیدگی به امور تزریقات در منزل، از وظایف تخصصی ‌و ویژه اوست.

پرستاری موفق است که تسلط کامل بر اصول مراقبت‌های بهداشتی و درمانی داشته باشد تا در شرایط بحرانی بیمار را از ابعاد مختلف بررسی کرده و درصورت نیاز اقدام ضروری را به انجام برساند.

چه افرادی به پرستار در منزل نیاز دارند؟

گاهی اوقات اعضای خانواده در ابتدا مسئولیت نگهداری از سالمندان خود را می‌پذیرند ولی ازآنجایی‌که این کار پروسه‌ای پیچیده و سخت است، پس از مدت‌زمانی کوتاه خسته شده و به فکر استخدام پرستار می‌افتند.

پرستاران با نقشی پررنگ و حضور دلگرم‌کننده خود، مسئولیت سنگینی را در قبال بیمار برعهده دارند. حالا سوال ما اینجاست که دقیقا به چه دلایلی افراد نیاز به وجود پرستار دارند که همراه آنها در منزل باشد؟

  • کهولت سن
  • آسیب‌دیدگی
  • بیماری و معلولیت
  • نقاهت پس از عمل جراحی

خدمت شخصی و باكیفیت با پرستاری در منزل

مسلما هیچ‌کس دوست ندارد که از فضای صمیمی منزل و کانون گرم خانواده دور شود و به محیط کسل‌کننده بیمارستان با جو منفی آن بپیوندد.

سالمندان در محیط منزل خود حس راحتی، آرامش و امنیت بیشتری را تجربه می‌کنند و زمانی که حال روحی آنها مساعد باشد، سریع‌تر سلامت جسمانی خود را به‌دست می‌آورند.

اگر بخواهیم واضح‌تر بگوییم بیمارستان‌ها محیط تمیزی ندارند و در حقیقت منبع آلودگی و ویروس‌هایی هستند که به‌دلیل ضعف سیستم ایمنی سالمندان، قابلیت نفوذ قدرتمندی به بدن‌شان دارند.

بنابراین؛ برخورداری از قابلیت‌های پرستاری در منزل، بهترین روش جهت دور نگه‌داشتن بیمار از عفونت‌های خطرناک است.

به‌علاوه اینکه حتما اطلاع دارید هزینه‌های بیمارستان سربه‌فلک کشیده و امروزه به‌دلیل وضعیت اقتصادی نامساعد بسیاری از خانوارها، اصلا راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. درحالی‌که شما می‌توانید با نصف همان هزینه یا حتی کمتر، یک پرستار استخدام کنید و خیال‌تان از بابت همه‌چیز راحت باشد.

با وجود این مسائل این روزها رشته پرستاری، از پرتقاضاترین مشاغل است. به‌طوری که علاقه‌مندان بسیاری با دل‌وجان در این راه سخت قدم گذاشته و تلاش می‌کنند خود را به صلاحیت یک پرستار دلسوز‌بودن برسانند.

پرستاری در منزلخدمات پرستاری شبانه روزی تهران

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که می‌توانید از مراقبت‎های که در برخی از مراکز وجود دارند، رهایی یابید و وارد دنیای مراقبت‌های خانگی شوید؟

بله این امر امکان‌پذیر است. در حقیقت مراقبت‌های نگهداری در منزل، یک تخصص پرستاری به شمار می‌آید که اینگونه افراد از همان ابتدای کار با نیازهای مختلف بیماران در هر رده‌ی سنی آشنا هستند و متناسب با شرایط موجود به بیماران، خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

برای درخواست مراقبت‌های پرستاری در منزل یا مراقبت‌های شخصی نیاز نیست که حتماً به پزشک مراجعه کرده باشید. با این وجود، بسیاری از افراد با پزشک خود مطرح می‌کنند و بعد اقدام به مراقبت‌های پرستاری در منزل می‌نمایند.

مراقبت‌های پرستاری در منزل

این پزشک یا مراقب خانگی ابتدا با شما درمورد آنچه که هنوز قادرید خودتان انجام دهید و چه مراقبت‌هایی نیازمند هستید صحبت خواهند کرد و بیمه‌گر شما هزینه این مراقبت را پرداخت می‌کند.

در حقیقت پرستار خانگی کمک می‌کند که این مراقبت همراه با خانواده، دوستان و سایر ارائه دهندگان مراقبت‌های حرفه‌ای مانند: پزشک خانواده، پزشک متخصص یا مددکار اجتماعی سازماندهی شود.

قیمت خدمات پرستاری در منزل تهران

شما می‌توانید برای استفاده از اینگونه خدمات با یک ارائه دهنده (مراکز) مراقبتی تماس بگیرید که چنین مراقبت‌هایی توسط خود پرستاران یا سایر کارمندان مراقبت کننده، انجام می‌گیرد.

مراقبت‌های پزشکی و مراقبت در منزل افراد بیمار، روشی مقرون به صرفه محسوب می‌شود. پرستاران متخصص براساس شرایطی که وجود دارد، بیماران را برای دستیابی به اهدافشان کمک می‌کنند.

با کمک روش‌های توانبخشی و درمانی به بیماران این اطمینان را می‌دهند که آسوده خاطر باشند و از برنامه‌های بهبودی پیروی کنند.

به طور کلی مراقبت‌های پزشکی خانگی ( پرستار خانگی) توسط مراجعینی انجام می‌گیرد که نیازی به بیمارستان ندارند. اما حضور یک پرستار ماهر برای کمک و نظارت بر اعمالشان واجب می‌باشد.

شرایط پرستاری از سالمند

شرایط پرستاری از بیمار و سالمند

 ( پرستاری در منزل شیوه‌ای است که به بهبودی بیماران کمک می‌کند)

پرستار خانگی طیف گسترده‌ای از خدمات را دارند. که ایمن نگه داشتن بیماران در خانه، جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان‌ها و کمک برای بازگشت به سطح بهینه عملکردی جزء اهداف قلبی آن‌ها می‌باشد.

تجربه داشتن یا مبتدی بودن:

یکی از موارد غیر قابل چشم‌پوشی نسبت به اینگونه افراد، داشتن تجربه کاری است .زیرا بیشتر بیمارانی که نیازمند به مراکز مراقبت‌های بهداشتی خانگی هستند. بیشتر از ۶۵ سال سن دارند و دارای تشخیص‌های پزشکی متعدد و مشکلات بهداشتی مزمن هستند.

شغل پرستاری

مناسب‌ترین اشخاص برای پرستاری در منزل چه کسانی هستند؟

پرستار خانگی باید:

  • دارای مهارت‌های مدیریتی خوب
  • داشتن تخصص ( به ویژه برای پرستارانی که در خانه ی بیماران کار می‌کنند بسیار مهم است.)
  • توانایی تصمیم‌گیری‌های به موقع در مورد وضعیت سلامتی یا نیازمندی‌های بیمار
  • مهارت‌های ارتباطی کتبی و کلامی
  • برقراری ارتباط با خانواده یا هر سازمان دیگر

جمع‌بندی

به‌طور کلی، پرستاری در منزل دارای زیرمجموعه‌های متنوع و متعددی است که نگهداری از سالمند، مربی کودک و پرستاری کودک تنها بخش جزئی و شناخته‌شده این حرفه محسوب می‌شود.

می‌دانید پرستاری شغلی مقدس است و تقدس آن در خدمتی است که یک شخص به بیماران می‌کند. در فلسفه اهمیت این شغل باید بگوییم که متاسفانه تاثیرات مثبت آن بر جامعه و سلامت افراد با بی‌توجهی‌های بسیاری، کدر و مجهول مانده اما این مسئله‌ای نیست که از ارزش‌های این حرفه بکاهد.

خدمات پرستاری

و … باشد که این موارد می‌توانند به شما در انتخاب فرد مناسب و شایسته برای مراقبت‌های پرستاری در منزل کمک کنند.همچنین می توانید با دانلود اپلیکیشن خدمات پرستاری هیراد از برنامه بازار یا مایکت می توانید  پرستار مورد نیازبا شر ایط خود  را براحتی  با بهترین حقوق پیدا کنید .

شرکت پرستاری سالمند

خدمات پرستاری در منزل غرب تهران

جهت تماس با شعبه غرب می توانید با شماره  ۴۴۰۲۷۲۱۸ تماس حاصل نماید

خدمات پرستاری در منزل شرق تهران

جهت تماس با شعبه شرق می توانید با شماره  ۷۶۷۰۳۰۵۸ – ۷۷۷۴۶۳۴۱- ۷۷۲۹۲۰۱۱ تماس حاصل نماید

خدمات پرستاری در منزل شمال تهران

جهت تماس با شعبه شمال می توانید با شماره  ۲۲۲۹۷۱۶۴ – ۲۶۹۱۳۰۸۱ تماس حاصل نماید