پرستاری از سالمند :سالمند به شخصی گفته میشود که کهولت سن داشته و جهت انجام کارهای خود احتیاج به همیاری دارد .معمولا سن سالمند از ۶۰ سالگی شروع میشود .

پرستاری از سالمند

نگهداری از سالمند

انواع سالمند

  • سالمندانی که توانایی از انجام کارهای شخصی خود را دارندو پرستار فقط به صورت همدم با سالمند خواهد بود.
  • سالمندانی که توانایی انجام کارهای خود را ندارند و احتیاج به کمک دارند.اموری چون رفتن به سرویس بهداشتی و استحمام و تعادل و غیره نیاز بکمک دارد.
  • سالمندانی که احتیاج به کارهای تخصصی پرستاری دارند.

پرستار کیست ؟

نگهداری از سالمند ، کودک و یا بیمار را جهت کمک در انجام کارهای روزمره و تخصصی را پرستار می گویند . پرستاری از جمله مشاغل سخت و خیلی حساس و همچنین تجربه بالای نیز هست .شغل پرستاری باید با حوصله و دقت کامل انجام گیرد چون که شغل خیلی حساسی میباشد. سالمندان بصورت کلی دچار زوال عقل میشوند و به همین لحاظ احتیاج به پرستاری و مراقبت دارند.

همچنین  سالمندان بی حوصله بوده  و ممکن است با پرستار خود مخالفت نماید که در اینصورت بهترین کاری که خانواده ها میتوانند انجام دهند این است که مدتی از سالمند خود دوری کنند تا پرستار جهت نگهداری از کهنسال بتواند با سالمندی که مسئولیت نگهداری آن را به عهده گرفته است بهتر ارتباط برقرار کند.

ارتباط گرفتن پرستار جهت نگهداری از کهنسال از مسائل بسیار مهم بوده چون تا پرستار با سالمند ارتباط برقرار نکند نمی تواند از سالمند نگهداری نماید.

نگهداری از سالمند

مراقبت از سالمند در منزل

نگهداری از سالمند در منزل

با خدمات پرستاری درمنزل  ، عزیزان شما هرگز تنها نیستد .مراقبان ما همراهی و مراقبت شخصی را انجام می دهند و ما از فناوری برای کمک به سالمندان در ارتباط اجتماعی و به روزرسانی عزیزان استفاده می کنیم.
برنامه های پرستاری از سالمند ما برای کار با تیم مراقبت موجود مشتری طراحی شده اند و برای درنظر گرفتن سلامت جسمی ، روحی ، اجتماعی و عاطفی طراحی شده ا ند.
پرستاران به راحتی  و به طور معمول با خانواده ها و همچنین تیم های مراقبت در مراکز سالمندان ،مراکز توانبخشی و بسیاری دیگر از مراکز بهداشتی درمانی برای اجرای این برنامه مراقبت های شخصی همکاری می کنند.

این رویکرد تیم محور به ایجاد روند کارآمدتر و نتیجه مثبت برای مشتری کمک می کند

پرستاری از سالمند در منزل یا نگهداری از سالمند

پرستاری از سالمند چون شغل حساسی میباشد باید با دقت و صبر و حوصله انجام گیرد . جهت مراقبت از سالمند باید تجربه کافی راداشته باشیم . یک پرستار خوب باید بدان که با یک سالمند به چه صورت و چگونه رفتار نماید .برای نگهداری از سالمند باید به وظایف خود با دقت وشرافت کاری انجام دهد .

سالمندان  ناخواسته دچار زوال عقل میشوند .پرستار باید بتواند به سالمند از لحاظ تغذیه و اشامیدن ، راه رفتن ، سرویس بهداشتی ، استحمام و غیره  کمک نماید .

علاوه بر خدمات شادی بخشی در خانه و کمک به کارهای روزمره ،پرستاران دلسوز و بسیار آموزش دیده ما برای ارائه خدمات نگهداری شبانه روزی در دسترس هستند.

برای سالمندان می توانیم موارد زیر را ارائه دهیم:

  • کمک در طول شبانه روز
  • پرستاری از کسانی که در نیمه های شب بیدار می شوند
  • نگهداری از سالمندان که  آلزایمر و زوال مغز دارند
  • کمک در نگهداری  و مراقبت شخصی
  •  پنگهداری از سالمندانی که مستعد بی خواب
  •  همراهی برای کسانی که  تنها میباشند
  • کمک به امور خانه ، تهیه  غذا ،خرید و……

بخش های پرستاری از سالمند درمنزل

مراقبت  از سالمند دارای بخشهای مختلفی میباشد.

تغذیه و اشامیدن : پرستار باید مراقب نحوه تغذیه و اشامیدن سالمند خود بوده و باید طبق دستورات پزشک  غذای مورد نیاز سالمند و همچنین ویتامین های که سالمند نیاز دارد را به سالمند بدهد وبتواند با صبرو وحوصله به سالمند غذا بدهد

در این حین سالمندانی هستند که دچار الزایمر میباشند و حتی جویدن غذا را هم فراموش میکنند که پرستار سالمند باید به این نکته توجه داشته باشد .

مراقبت از سالمند در منزل

روانشاسی و نحوه برخورد: سالمندانی هستند که به لحاظ زوال عقلی ممکن است پرخاشگر بوده و کنترل بر روی رفتار خود ندارند. پرستار باید با روانشاسی که از سالمند خود دارد و با رفتار متناسب سالمند را تحت کنترل خود دراورد تا بتواند رسیدگی لازم را انجام دهد .

خدمات پرستاری و تخصصی : سالمندانی هم هستند که توانایی حرکت و یا توانایی بلع غذا را نداشته و احتیاج به مراقبت های ویژه دارند . که این سالمندان برروی تخت میباشند  و یا از طریق نای و یا بینی به انها تغذیه مورد نیاز داده میشود که اصلاحا به آن گاواژ میگویند .

همچنین پرستار باید مراقب سالمند بوده و هرچند گاهی پوزیشن سالمند را عوض کند که سالمند دچار زخم بستر نگردد.

پرستار باید کلیه کارهای تخصصی بیمار را از قبیل تعویض و تخلیه سوند ویا پگ وهمچنین پوشاک را و یا علائم حیاتی سالمند را چک نماید.

خدمات بالینی : پرستار باید به نظافت بالینی سالمند توجه نماید. اموری همچون تعویض ملحفه ، لباس سالمند ، استحمام  ، زمان خوردن دارو ، زمان تغذیه ، زمان خواب سالمند و کلیه امور بالینی سالمند را مورد توجه قرار دهد.

خدمات پرستاری

موسسه خدمات پرستاری هیراد جهت رفاه این سالمندان عزیز و خانواده ای آنها اقدام به ساخت اپلیکیشن خدمات پرستاری هیراد نموده که بتوانند با سرعت و دقت کافی پرستار مورد نیاز خود را انتخاب نماید تا بتوانند به نگهداری از سالمند خود بپردازند.

جهت دانلود اپلیکیشن خدمات پرستاری هیراد میتواند با مراجعه به برنامه  کافه بازار و مایکت خواهید توانست به راحتی دانلود فرمایید.

کلام آخر

شرکت خدمات پرستاری هیراد بصورت انلاین در اختیار شما بوده تا بتواند بهترین خدمات پرستاری در منزل را ارائه نماید

نگهداری از سالمند در تهران