نگهداری از سالمند تنها خانم یا آقا بالطبع مشکلات مختلفی دارد. اما با رعایت نکات ساده زیر خانه را برای سالمند ایمن کرده تا پناهگاهی امن برای آن ها باشد.

نکات نگهداری سالمند در منزل

مراقبت از سالمند تنها

نگهداری از سالمند تنها خانم یا آقا در برابر سقوط و یا افتادن آن ها

یکی از ترسناک ترین موارد در مورد زندگی به تنهایی سالمند، احتمال افتادن آن هاست. طبق آماری از مراکز بهداشتی و درمانی از هر ۴ سالمند یکی از آن ها به علل مختلف و کهولت سن تجربه زمین خوردن دارند.

بهتر است بدانید این افتادن ها از عوامل اصلی بستری در بیمارستان و حتی آسیب های جدی و مرگ در میان سالمندان هستند.

پرستار خانم جهت سالمند

اما این امر اجتناب ناپذیر است. این در حالی است که اقدامات پیشگیرانه زیادی وجود دارد تا از سالمند تنها خانم یا آقا محافظت کرد. تمریناتی مانند یوگا و شنا برای حفظ تعادل مناسب هستند که بهتر است در برنامه روزانه گنجانده شود.

اگر پرستار پاره وقت یا تمام وقت سالمندی هستید حتما برای حفظ تعادل او برنامه ریزی کرده و ورزش های موثر را با آن ها انجام دهید.

موانعی که در منزل باعث بهم خوردن تعادل آن ها و سد حرکت آن هاست را به گوشه ای برده و در نهایت سعی کنید محیطی امن را برای آن ها فراهم آورید.

سالمند تنها

مراقبت از سالمند تنها خانم یا اقا

در هر طبقه از منزل یک چراغ قوه و باتری داشته باشید

سعی کنید همیشه چراغ قوه، شمع و یا حتی یک فندک در خانه داشته باشید تا در مواقع قطع برق و زمانیکه پرستار در دسترس نبود دچار دردسر نشوید. آن ها را در مکان هایی قرار دهید تا در دسترس باشند مانند کشو آشپزخانه، میز کنار تخت و غیره.

در صورت عدم در دسترس بودن پرستار خود در چندین اتاق خانه خود شارژر تلفن داشته باشید

حتی اگر تلفن ثابت دارید، نگه داشتن تلفن همراه همیشه ایده خوبی است. اما از آنجا که یک تلفن همراه بدون شارژ فایده ای برای کسی ندارد، همیشه با قرار دادن شارژرهای تلفن در خانه و حتی در اتومبیل، کار را آسان کنید.

هر بار که وارد یک اتاق جدید می شوید، عادت کنید که تلفن خود را وصل کنید و دیگر هرگز نیازی به نگرانی در مورد باتری در هنگام نیاز به آن نخواهید داشت.
این وظایف بیشتر مربوط به پرستار شماست که در نبود او بتوانید از پس خود برآیید.

نگهداری از سالمند در منزل

اصولا پرستارانی که نگهداری از سالمند تنها خانم یا اقا  مراقبت می کنند دغدغه های زیادی دارند و حتی گاهی به علت مشغله و زندگی شخصی خود مجبور هستند ساعاتی سالمند را در منزل تنها بگذارند به همین علت یکی دیگر از راه هایی که استرس را کاهش می دهد در دسترس قرار دادن لیستی از شماره تلفن های بروز پلیس محلی، آتش نشانی، مراکز درمانی، اعضای خانواده و بستگان و غیره است.

نگهداری از سالمند تنها خانم یا آقا؛ وظیفه ای بسیار حساس برای مراقب و پرستار او

نگهداری از این افراد را بسیار جدی بگیرید چرا که تنهایی می تواند برای سالمندان کشنده باشد.

درسال ۲۰۱۲ در انگلستان تحقیقی از ۶۵۰۰ پیرمرد و پیرزن انجام گرفته که عدم ارتباط اجتماعی سالمند موجب مرگ زودرس آن ها می شود.

به همین دلیل یک پرستار سالمندی که به تنهایی زندگی می کند علاوه بر وظایفی مانند کمک در رعایت بهداشت فردی سالمند، تمرکز روی تغذیه سالم، مراقبت از سلامتی سالمند و چک آپ منظم او به خصوص در سالمندانی که دارای قندخون و یا فشارخون هستند، کارهای مربوط به منزل و بیرون از منزل او باید در کنار همیار بودن، همدم او نیز باشد.

پرستار سالمند ارزان

پرستارانی که به لحاظ شرایط مالی و بلاجبار برای کار با سالمند مراجعه می نمایند با حقوق کم کار نخواهند کرد  فقط پرستارانی که مجبور کار همراه فرزند خود خواهند بود  با حقوق پایین تر موافقت میکنند.

خدمات پرستاری

کارفرمایانی که احتیاج به پرستار دارند جهت نگهداری از سالمند تنها خانم یا اقا میتوانند با دانلود اپلیکیشن خدمات پرستاری هیراد  برروی گوش و یا تبلت خود و همچنین وب اپلیکیشن بر روی کامپیوتر و یا گوشی ای او اس خود پرستار مورد نیاز را سفارش دهند.

مراقبت از سالمند

شرایط مراقبت