مراقبت از سالمند پوشکی در منزل که نتیجه بی اختیاری ادرار سالمند و یا بیمار است موضوع مقاله این هفته ماست. بی اختیاری و مراقبت بی اختیاری دو موضوع بحث است که هیچ کس دوست ندارد در مورد آن صحبت کند. این دو مسئله دشوار و حساس هستند، اما نتایج مشخص است.

اثبات دردناک آن لکه واضح روی شلوار سالمند و یا بیمار است. بی اختیاری و مراقبت بی اختیاری می تواند منجر به خجالت، شرم و سردرگمی شما و هم بیمار شما شود. با این حال، نباید به تحقیر عمومی یا تمسخر منجر شود. بی اختیاری یک مشکل شایع برای افراد سالخورده است. پس باید برای مراقبت از سالمند پوشکی در منزل دقت نمود اما روش هایی برای مدیریت وضعیت شرم آور با آمادگی پیشرفته وجود دارد.

مراقبت از سالمند پوشکی

چه عواملی باعث بی اختیاری در سالمندان پوشکی می شود؟

بی اختیاری غالباً در اثر ضعف عضلات مثانه ایجاد می شود. مثانه در ادرار کردن انسان نقش اساسی دارد. مثانه خود را به عنوان اسفنجی که ادرار را ذخیره می کند، تصور کنید. رفتن به حمام مانند فشردن یک اسفنج مرطوب است. عضلات سفت کننده مثانه، ادرار را به لوله ای به نام مجرای ادراری می کشاند تا از بدن خارج شود.

عضلات بزرگتر سالمندان می توانند ضعیف شوند و اغلب به همان روشی که سالها پیش انجام داده اند، کار نکند. هنگامی که ماهیچه های مثانه از کار می افتند، ادرار می تواند نشت کند. این در حالی است که مردان و هم زنان مستعد آن هستند که البته در بانوان بیشتر رخ می دهد. به همین لحاظ از سالمندان در منزل باید بصورت مراقبت از سالمند پوشکی درمنزل نظر گرفت

سایر نشانه های بی اختیاری شامل موارد زیر است:

  • عدم تحرک جسمی
  • برخی مشکلات بهداشتی مزمن
  • برداشت قبلی مثانه
  • تاریخچه سیگار کشیدن

انواع بی اختیاری و مراقبت از سالمند پوشکی در منزل

برای مدیریت بهتر مراقبت از بی اختیاری، باید در مورد علت و نوع بی اختیاری را که با آن سر و کار دارید از این لیست مشخص کنید:

  • بی اختیاری استرس:

این به هیچ گونه فشار روحی غیرعادی که ممکن است فرد احساس کند، ارتباط ندارد. حرکت ناگهانی (مثلاً پریدن ، سرفه کرن یا خندیدن) می تواند منجر به بی اختیاری شود. معمولاً نشت جزئی است.

  • بی اختیاری اضطراب:

سالمندان مبتلا به بی اختیاری اضطراب اغلب لازم است که به نزدیکترین حمام و یا سرویس بهداشتی هجوم آورند. حتی اگر مثانه آنها کاملاً پر نشود. اگر سالمند به موقع به دستشویی نرسد، ممکن است تصادفاتی مانند افتادن و در نتجه شکستگی و …  اتفاق بیفتد. که تفکر در مورد این شرایط باعث می شود ایمنی منزل از جمله سرویس های بهداشتی را بالا برد.

  • بی اختیاری مختلط:

ترکیبی از استرس و بی اختیاری اضطراب منجر به بی اختیاری مختلط می شود.

  • بی اختیاری سرریز:

آیا والدین شما نشت ادرار را تجربه می کنند؟بی اختیاری والدین شما ممکن است بی اختیاری سرریز ناشی از انسداد جریان ادرار باشد. این مورد را با خلاء و جورابی که در شیلنگ آن گیر کرده است مقایسه کنید. دستگاه هنوز هم می خواهد کار کند اما فاقد توانایی عملکرد صحیح است.

  • بی اختیاری عملکردی:

این اغلب در افراد سالخورده با زوال عقل دیده می شود. هنگامی که یک سالخورده ممکن است نیاز به مراجعه به مراقبت از بی اختیاری سرویس بهداشتی را درک نکند، مشکل تر می شود. حتی اگر افراد سالخورده بتوانند به موقع به یک حمام برسند، ممکن است هنگام رسیدن به آنجا بدانند که چه کاری انجام دهند. اگر آنها به یاد ندارند و یا قادر نیستند شلوار خود را پایین بیاورند یا از صندلی چرخدار به صندلی توالت انتقال دهند،.

  • بی اختیاری رفلکس:

ممکن است عضلات مثانه یک فرد ناگهان سفت شود و منجر به نشت ادرار گردد. این نوع بی اختیاری در سالمندان مبتلا به بیماری اسکلروز یا آسیب نخاعی شیوع بیشتری دارد.

بهترین محصولات در خصوص مراقبت از سالمند پوشکی در منزل

محصولات بی اختیاری زیادی برای کمک به مدیریت این شرایط در دسترس هستند که شامل:

پوشک بزرگسال

پوشک دیگر برای کودکان خردسال نیست! در تعویض پوشک خیلی تأخیر نکنید. از آنجا که پوشک در تماس مستقیم با پوست است، پسماندهای انسانی می توانند منجر به بثورات دردناک و عفونت های خطرناک شوند. در صورت نیاز به پوشک بزرگسال، مراقب باید شلوارهای یک یا دو سایز بزرگتر از حد معمول را خریداری کنید. مراقبت از سالمند پوشکی درمنزل باید بصورتی انجام گیرد که روحیه و شخصیت سالمند ضربه نزند.

کاتتر(تیوپ منعطف)های کاندوم

این فقط برای آقایان است و یک سیستم سه بخشی دارد. قسمت اول بر روی دستگاه تناسلی مرد می چرخد. قسمت دوم یک لوله پلاستیکی است که می تواند پا را پایین بیاورد. قسمت سوم یک کیسه پلاستیکی در کف پای است که ادرار را جمع می کند. از آنجا که دستگاه می تواند زیر یک جفت شلوار راحت پوشیده شود، هیچ یک از این موارد قابل رویت نخواهد بود.

لایبرتی مردان

اگر مردی ترجیح دهد ، این محصول را می توان در بالای دستگاه تناسلی او قرار داد. این می تواند کمی آزادی و راحتی بیشتری را برای استفاده کننده فراهم کند. با مهر و موم محکم از بروز هرگونه خطر نشت جلوگیری می کند. همانند کاتتر کاندوم خارجی، ادرار می تواند یک لوله پلاستیکی متصل به یک پا و یک کیسه را به پایین منتقل کند.

ادرار در کنار تختخواب

سالمندان ممکن است تحرک محدود داشته باشند و نتوانند به سرعت از تختخواب به حمام حرکت کنند. در این حالت، یک ادرار در بستر می تواند کمک کننده باشد. ادرارهای تختخوابی اغلب شبیه کوزه یا ظرف هستند. این روند برای بانوان دشوارتر از مردان خواهد بود. زنان می توانند از محصول دیگری استفاده کنند که شبیه به قیف با دهانه گسترده تر باشد تا ادرار را به داخل کوزه یا ظرف هدف قرار دهند.

رختدان

رختدان ها مانند يك توالت استاندارد هستند، مي توانند در كنار تختخواب قرار گيرند.در صورت عدم استفاده تاشو مي شوند. رختدان ها طول سفر مورد نیاز برای رسیدن به دستشویی را بسیار کاهش می دهد. ادرار در یک کاسه کوچک به طور مستقیم زیر صندلی جمع می شود. مدیریت بی اختیاری نیاز به تخلیه و شستشوی منظم این کاسه دارد.

کاتتر داخلی

کاتترهای داخلی مستقیماً از طریق مجرای ادرار به مثانه وارد می شوند تا مثانه تخلیه شود. کاربران می توانند از آزادی و تحرک بیشتری برخوردار شوند. این امر با افزایش خطر ابتلا به عفونت ادراری همراه است. از كاتترهای داخلی نیز می توان به عنوان كلیترهای فولی یاد كرد.

اگر نیاز به پرستار برای مراقبت از سالمند پوشکی در منزل را دارید می توانید به سادگی با نصب اپلیکیشن خدمات پرستاری هیراد از برنامه کافه بازار پرستار مورد نظر خود استخدام نمایید.

پرستار شبانه روزی در منزل ، شامل پرستاری از کودک، سالمند و بیمار می باشد که بیشتر برای افراد بیمار و سالمند که نیاز به مراقبت ۲۴ ساعته دارند انجام می گیرد.     بیمارانی دچار بیماری های سخت که حتی توانایی برخاستن و نشستن را ندارند نیاز به مراقب و پرستار شبانه روزی دارند.

خدمات پرستار شبانه روزی در منزل

مراقبت از سالمند پوشکی در منزل پرستار شبانه روزی در منزل

مراقب به امور غیرپزشکی بیمار می پردازد. از آن جا که بیمار به علت بیماری، توانایی انجام کارهای روزمره خود را ندارد مراقب او می تواند در انجام امور روزانه به او کمک کند.

خدمات ارائه شده توسط پرستار شبانه روزی در منزل

  • صحبت کردن با بیمار
  • غذا دادن به بیمار
  • جابجا کردن بیمار از روی تخت و ویلچر و همکاری در تحرک بدنی او
  • کمک در انجام دادن و رعایت کردن بهداشت فردی بیمار از قبیل تمیز کردن رختخواب، تعویض لباس ها و ملحفه ها
  • مراقبت های شخصی از قبیل نظافت و اصلاح مو و غیره
  • استحمام و انجام امور دستشویی
  • رسیدگی به موقع و طبق دستور پزشک به بیمار

موارد بالا فقط بخشی از مواردی هستند که پرستار شبانه روزی باید برای نگهداری از بیمار انجام دهد.

اما در شرایطی که بیمار در منزل تنها زندگی کند و یا بنا به شرایط خاص فعالیت های روزمره زندگی او توسط کسی انجام نشود مراقب بیمار می تواند در این زمینه نیز به یاری او برسد. همچنین پرستار باید مراقبت از سالمند پوشکی در منزل را به خوبی انجام دهد.

موارد نگهداری از بیمار تنها

  • نظافت منزل
  • آماده کردن غذا و میان وعده های بیمار
  • خرید کردن
  • و حتی انجام امور مالی که با توجه به درخواست بیمار با اطمینان به مراقب او ممکن است به وی واگذار گردد.

خدمات ارائه شده توسط پرستار شبانه روزی در منزل بیمار

پرستاران واجد شرایط که دارای مدرک تحصیلی معتبر و تجربه کاری هستند وظایف مشخص و مقرری نسبت به بیمارانی دارند که نیازمند پرستاری در شبانه روز هستند.

خدماتی از قبیل:

  • انجام امور تزریقات
  • چک کردن مرتب علائم حیاتی بیمار مانند ضربان قلب، تعداد تنفس و همچنین دمای بدن او
  • مراقبت از زخم های بیمار
  • مراقبت از بیماران دیابتی، قلبی عروقی و بیمارانی که دارای فشارخون هستند.
  • سونداژ
  • گاواژ و لاواژ
  • انواع پانسمان
  • تراشه گذاری

پرستاری شبانه روزی

[ پرستار شبانه روزی در منزل

پرستار شبانه روزی در منزل | سالمند

بالطبع مراقبت و پرستاری شبانه روزی از سالمندان نسبت به بیماران متفاوت خواهد بود. سالمندانی که به علت کهولت سن در انجام امور روزانه خود ناتوان هستند نیاز به مراقبت ۲۴ ساعته دارند.

این سالمندان به دو دلیل نیازمند مراقبت و پرستاری شبانه روزی هستند.

    1. به تنهایی زندگی می کنند و هیچ یک از فرزندان آن ها در منزل با او زندگی نمی کنند.
    1. با فرزندان خود زندگی می کنند اما به علت مشغله فرزندانشان، همیشه تنها هستند.

خدمات پرستار شبانه روزی برای سالمند

    • همدم بودن با سالمند
    • رسیدگی به امور تغذیه سالمند
    • دادن به موقع داروهای سالمند
    • مراقبت های شخصی از قبیل نظافت سالمند و منزل او
    • خریدهای منزل سالمند و غیره

سالمندانی که به بیماری خاصی دچار نیستند اما به علت کهولت سن نیاز به پرستار شبانه روزی دارند باید خدمات زیر را از پرستار دریافت کنند.

    • کنترل علائم حیاتی
    • انجام آزمایشات دوره ای از سالمند
    • اقدامات پرستاری پیشگیرانه که از مبتلا شدن به بیماری جلوگیری می کند.

از موارد مهمی که باید در مورد پرستار شبانه روزی سالمند به آن دقت کرد؛ تنها بودن یا نبودن ، سالم و یا بیمار بودن، و همچنین کنترل یا عدم کنترل ادرار سالمند است.

این موارد از موارد اولیه پذیرش سالمند و وضعیت او، در استخدام پرستار است.

برای استخدام پرستار شبانه روزی میتوانید به وب اپلیکیشن خدمات پرستاری هیراد ما مراجعه کنید

هزینه پرستار شبانه روزی در منزل

قیمت پرستار شبانه روزی از پرستار روزانه و یا پرستار پاره وقت به دلیل صرف زمان طولانی تر در مراقبت و همچنین مسئولیت های مضاعف، بیشتر است.

شرایط استخدام و پرداخت هزینه پرستار شبانه روزی در منزل به گزینه های زیادی بستگی دارد که در ادامه بیشتر به آن اشاره خواهد شد.

به طور مثال سالمندی که تنها زندگی می کند به پرستاری که تمام کارهای روزمره او را انجام دهد نیاز دارد و یا اگر سالمند بیمار باشد علاوه بر خدمات منزل، خوراک، بهداشت و غیره به خدمات درمانی نیز احتیاج خواهد داشت.

از مهم ترین گزینه ها که می تواند روی هزینه پرستار تاثیر بگذارد کنترل ادرار اوست.

برای سالمندی که کنترل ادرار نداشته باشد خدمات اضافی همچون تعویض به موقع پوشک، شستشوی روزانه دو تا سه بار لباس های او و استحمام بیشتر باید انجام پذیرد.

[هزینه پرستار شبانه روزی در منزل هزینه پرستار شبانه روزی

پرستار شبانه روزی در منزل به علت کار تمام وقت و مدت زمان طولانی ارتباط با سالمند، بیمار و یا کودک باید بسیار صبور، باحوصله، مهربان و باگذشت باشد.

پرستاری از این سه نوع افراد، خصوصیات منحصربفرد خود را می خواهد تا در انجام کار به بهترین شیوه عمل کرد.

به طور مثال پرستاری از یک بیمار، نیازمند شناخت و درک اصول پرستاری، تشخیص علائم بیماری، تشخیص داروها و زمان دادن آن ها به بیمار، چک کردن به موقع علائم حیاتی بیمار و مواردی از این قبیل است.

کلام آخر درباره پرستار شبانه روزی در منزل

پرستاری از سالمند نیازمند روحیه ای لطیف که مانند فرشته ها میبایست با سالمند رفتار کرد و تمام امورات روزمره او را بی هیچ کم و کاست و با نهایت احترام و ادب در کنار دیگر وظایف انجام داد.

پرستاری از کودک نیز مناسب و متناسب با روحیه پرستارانی است که بسیار شکیبا، دارای روحیه کودکی جهت هم بازی شدن با کودک، دارای قدرت آموزش جهت دادن آموزش به کودک و همچنین قدرت تربیت و ذهن خلاق که باعث رشد کودک در کنار مراقبت، تغذیه و نظافت او باشد.

خدمات پرستار سالمند در منزل

راه های ارتباطی با ما :

۱- تماس تلفنی

۲- اپلیکیشن خدمات پرستاری هیراد دانلود از بازار و مایکت

۳- اینستا گرام

۴- واتساپ (۰۹۱۲۹۷۴۰۵۹۱)