اعزام نیروی آزمایش در منزل

آزمایش در منزل شما

آزمایش در منزل شما چگونه است ؟ خدمات پرستاری هیراد با همکاری با آزمایشگاه های معتبر در سطح تهران کوشیده است که این امکان را فراهم شود تا تمامی خدمات آزمایشگاهی در خانه و محل کار شما انجام شود.

آزمایش در منزل شما

خدمات ازمایش در منزل شما

امروزه افراد با افزایش ترافیک و مشغله کاری کمتر می توانند به فکر وضعیت سلامتی و دادن آزمایش های ماهانه به آزمایشگاه مراجعه کنند و یا در خانواده افرادی سالمند و کم توانی را داریم که داشتن تحرک برایشان مناسب نیست ، خدمات پرستاری در منزل هیراد برای این مشکل چاره اندیشیده است تا افراد بتوانند در منزل و سرکار آزمایش بدهند و جواب نیز به آن ها بعد از اعلام آزمایشگاه اطلاع داده شود .

خدمات بالینی هیراد توانسته با همکاری با لابراتوارهای تخصصی و خدمات آزمایش در منزل شما  را به صورت شبانه روزی و با کادری مجرب راه اندازی کند تا عزیزان بتوانند از این سرویس بهرمند شوند .

تیم آزمایش در منزل شما ، خدمات پرستاری هیراد در سراسر تهران فعالیت می کنند از جمله

مناطق ۱ :

آجودانیه ،دزاشیب،فرمانیه ، تجریش ، قیطریه ، دربند ، الهیه ، کامرانیه ،ولنجک ،چیذر ،کاشانک ،منظریه،جماران ،نیاوران،سعادت آباد ،فرشته ،پاسداران،مژده و……….

مناطق ۲:

ظفر،کاوسی،داودیه ،جردن، دروس ،قلهک ،مهران ،احتشامیه ،پالیزی ، فرحزاد

مناطق ۳ و مناطق ۴ و غیره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد .

شماره تماس با بخش آزمایش در منزل در انتهای صفحه درج شده است .

لابراتوار در منزل تخصصی ، عبارتند از :

  • غربالگری مادران و نوزادان
  • تست های رویان
  • انواع تست های روتین
  • نمونه برداری از انواع ترشحات ، زخم
  • اعزام آمبولانس برای انتقال بیمار
  • نمونه ی ABG
  • نمونه ی VBG
  • چک زردی نوزاد
  • چک سرب و جیوه
  • نمونه HPV و ………
  • نمونه های شریانی

و سایر آزمایش های تخصصی دیگر تیم تست در منزل هیراد فعالیت انجام می دهد .

عزیزانی که احتیاج به این خدمت دارند می توانند با نصب اپلیکیشن خدمات پرستاری هیراد از برنامه بازار به راحتی به خدمت دسترسی داشته باشند

آزمایش در منزل شما  توسط آزمایشگاه معتبر  ، تحت نظر افراد متخصص در امور ازمایش انجام می پذیرد. متخصصان ما آماده نمونه گیری از افراد در منزل می باشند.

آزمایش های مختلفی با توجه به وضعیت بیمار توسط پزشک تجویز می شود. آزمایش ادرار، خون، تیروئید، تست بارداری، آزمایش های ایمونولوژی، آزمایش های خون شناسی و هورمونی، آزمایش های سرولوژی، آزمایش های تخصصی مطابق با نسخه تجویزی پزشک و بسیاری از آزمایش های دیگر در منزل قابل انجام می باشد.

به منظور صرف زمان و هزینه کمتر، پیشنهاد ما به افراد استفاده از این خدمات است .

بسیاری از سالمندان و بیماران، افرادی که به تازگی اعمال جراحی انجام داده اند، معلولین، خانم های باردار و … که توانایی در رفت و آمد به آزمایشگاه را ندارند می توانند از این خدمت استفاده کنند.

آزمایش در منزل شما  چگونه انجام می شود؟

افراد کافیست با مرکز خدمات پرستاری هیراد ارتباط برقرار کنند تا با توجه به نوع تست درخواستی و سپس ثبت سفارش، همکاران متخصص ما در محل زندگی و یا کار آن ها حضور پیدا کنند.

این ارتباط می تواند از طریق تماس تلفنی و یا ثبت سفارش دراپلیکیشن هیراد باشد.

پس از مشاوره و ثبت سفارش متخصصان در زمینه نمونه گیری و ازمایش در منزل شما در اسرع وقت حضور پیدا خواهند کرد.

ازمایش در منزل

خدمات پرستاری هیراد

انواع نمونه گیری و تست در منزل

از جمله نمونه هایی که برای انجام تست گرفته می شود می تواند نمونه خون، ادرار و یا مدفوع نیز باشد. که بنا به نوع تست  و تشخیص پزشک صورت می گیرد. مهم ترین آن ها نمونه خون می باشد. در زیر انواع آن آمده است:

۱- نمونه گیری های مویرگی
۲- نمونه گیری های خون خشک شده یا شریانی
۳- نمونه گیری های خون وریدی
۴- نمونه گیری های آسپیراسیون مربوط به مغز استخوان

شرایط پرسنل نمونه گیر جهت آزمایش در منزل شرق تهران

۱- دارا بودن مدرک تحصیلی
۲- مصاحبه های تئوری و عملی
۳- پذیرفتن مسئولیت ها و وظایف در نمونه گیری
۴- گذراندن آموزش های ایمنی، مسئولیت فنی و …
۵- عدم سوء پیشینه و اعتیاد
۶- سوابق کاری و رزومه قابل قبول
۷- داشتن صلاحیت فردی و اجتماعی
۸- سابقه واکسیناسیون
۹- پذیرفتن تعهدات مؤسسه نمونه گیری

نحوه دریافت جواب آزمایش در منزل

جهت دریافت جواب تست می توانید آن را به صورت آنلاین در اپلیکیشن هیراد مشاهده کنید. یا با تماس با شعبه مورد نظر، پاسخ چکاپ خود را دریافت نمایید.

نموته گیری در منزل

خدمات ازمایشگاهی در منزل

مزایای انجام آزمایش در منزل غرب تهران

  • صرف هزینه کمتر برای ازمایش دهنده
  • صرف زمان کمتر برای ازمایش دهنده
  • ثبت آسان ازمایش در خانه
  • سرعت بالا در جواب دهی آزمایش
  • سرعت بالا در انجام ازمایش
  • ایمنی بیشتر در انجام آزمایش
  • دقت بیشتر در انجام آزمایش

رعایت شرایطی جهت انجام ازمایش در منزل

هر نوع آزمایشی نیاز به شرایطی خاص دارد که قبل از انجام می بایست آن ها را در نظر گرفت. این شرایط را پزشک متخصص فرد تجویز می کند. بی اعتنایی و یا عدم رعایت درست آن ممکن است خطاهای زیادی را در جواب آزمایش فرد نشان دهد.

از این رو حتما در خصوص شرایط قبل از انجام ازمایش در  منزل ، ابتدا به خوبی مشاوره دریافت نمایید.

شرایط زیر از جمله شرایطی هستند که با توجه به نظر پزشک ممکن است برخی از آن ها رعایت شوند. این شرایط بستگی به وضعیت بیمار خواهد داشت.

  • ناشتایی ۸ تا ۱۲ ساعته
  • بیدار شدن ۳ ساعت قبل از انجام نمونه برداری برای آزمایش پرولاکتین
  • انجام نمونه برداری برای آزمایش کورتیزول در ساعت ۸ صبح
  • عدم استفاده برخی داروهای خاص
  • عدم استعمال دخانیات
  • و غیره

هزینه آزمایش در منزل چه میزان است؟

در موارد ازمایش در منزل هزینه ای غیر از هزینه های مصوب وزارت بهداشت و درمان از افراد گرفته نمی شود.

این هزینه ها که طبق تعرفه تعیین شده توسط وزارت بهداشت از افراد گرفته می شود؛ در صورتی که فرد دارای بیمه تکمیلی باشد، به راحتی می تواند از آن استفاده کرده و هزینه کمتری بپردازد.

در این مقاله قصد داریم به ۳ نوع ازمایش بپردازیم. ازمایش مربوط به بارداری در منزل، ازمایش اعتیاد و همچنین تست کرونا در خانه

بارداری و ازمایش در منزل

وجود هورمونی به نام گنادوتروپین کوریونی انسانی یا HCG در خون و یا ادرار به معنای بارداری خواهد بود.

این هورمون معمولا ۶ روز بعد از لقاح و بارور شدن تخمک در بدن ساخته می‌شود. در زمان بارداری میزان HCG به سرعت زیاد شده و هر ۲ تا ۳ روز یک بار ۲ برابر می‌شود.

در خال حاضر با نمونه گیری از خون و ادرار تشخیص بارداری میسر خواهد بود.

دو نوع آزمایش خون برای بارداری وجود دارد:

  • آزمایش خون HCG کیفی
  • آزمایش خون HCG کمی

HCG کیفی : این آزمایش ها حداقل ۱۰ روز بعد از لقاح برای تایید بارداری توصیه می‌ شود. فقط هورمون hCG را چک می‌کند و پاسخ منفی یا مثبت بودن بارداری را می دهد.

HCG کمی : این آزمایش مقدار دقیقی از آن را در خون فرد می دهد. نام دیگر این آزمایش خون آزمایش بتا است. آزمایش خون بتا حتی کمترین میزان HCG را تشخیص می‌دهد و به یافتن مشکلاتی که ممکن است در دوران بارداری رخ دهد کمک می‌کند.

پزشک از این تست و آزمایش های دیگر جهت بارداری خارج از رحمی نیز استفاده می‌کند. بارداری خارج از رحم زمانی اتفاق می افتد که تخمک بارور شده در خارج از رحم تشکیل می شود.

نمونه گیری در منزل شما جهت ازمایش ادرار بارداری

دستگاه آزمایش در مسیر جریان ادرار قرار می گیرد. پس از آن ادرار در یک ظرف جمع شده و دستگاه تست  در آن قرار می گیرد. می توان از قطره چکان جهت گرفتن نمونه ادرار در دستگاه تست استفاده کرد. پس از چند دقیقه صبر می توان نتیجه را دید.

این روش یک روش کاملا راحت و سریع است.

باید گفت هر دوی این آزمایش ها برای ازمایش در منزل شما جهت بارداری دقیق هستند اما ممکن است آزمایش خون از دقت بالاتری برخوردار باشد.

دقت این ازمایش در منزل شما به عواملی مانند نوع اجرای دستورالعمل، زمان دقیق تخمک گذاری و میزان حساسیت نمونه گیری در منزل بستگی دارد.

چگونگی روش آزمایش اعتیاد در خانه شما

یکی از ساده ترین راه برای انجام تست اعتیاد و یا عدم اعتیاد فرد در منزل استفاده از کیت هاست.

کار با این کیت های آزمایشی ساده است. به طوری که با ریختن ادرار فرد درون این کیت ها و سپس صبر می توان نتجه اعتیاد و یا عدم اعتیاد را متوجه شد.

مواد شیمایی موجود در این کیت ها با ادرار فرد ترکیب می شود. در مواردی که رنگ کیت به طرز خاصی تغییر کند، می توان نشان دهنده وجود یا عدم وجود ماده خاصی در بدن باشد.

نکته مهم که هنگام نمونه گیری در منزل باید به آن دقت داشت این است که هر ماده مخدر یک کیت بخصوص جهت تشخیص دارند. به طور مثال موادی مانند الکل، مورفین، آمفتامین، حشیش و … کیت مخصوص به خود را دارند.

نمی توان برای تشخیص مواد مخدر شیشه از کیت مورفین استفاده کرد و یا بالعکس.

امروزه کیت های چندکاره نیز موجود هستند که وجود چند ماده مخدر در بدن را می توانند تشخیص دهند. قیمت این کیت ها بالطبع بالاتر از کیت های یک کاره خواهد بود.

جهت تهیه این کیت ها می توان به داروخانه ها مراجعه کرد. ضمنا به یک لیوان یک بار مصرف تمیز نیز در خانه نیاز است.

بعد از کیت و لیوان نوبت به نمونه ادرار می رسد. از آن جا که آزمایش اعتیاد برای فرد آزمایش دهنده بسیار مهم است. و اگر فرد دچار اعتیاد باشد خود را به هر دری خواهد زد تا خطایی در نمونه گیری صورت پذیرد.

به همین دلیل اگر در چنین شرایطی قرار دارید حتما به نکات زیر دقت فرمایید:

• دقت شود که فرد در نمونه ادرار خود چیز دیگری مانند آب، مایع دستشویی و … اضافه نکند.

• دقت شود که نمونه مربوط به خود فرد باشد.( نزد نمونه گیر، نمونه گرفته و او شاهد باشد.)

•  فرد مورد آزمایش از قبل از چنین آزمایشی بی اطلاع باشد. می بایست به صورت ناگهانی و کاملا غیر منتظره در عمل انجام شده قرار گیرد.

• اطمینان حاصل شود که فرد قبل از آزمایش دارویی مصرف نکرده باشد.

پس از رعایت این نکات نوبت به قرار دادن نوار کاغذی از سمتی که فلش دارد در ادرار می رسد.

بعد از گذشت چند دقیقه روی کیت نوار های قرمز رنگی پدید می آید که بنا به محل یا تعداد آن ها می توان به اعتیاد یا عدم اعتیاد فرد پی برد.

دو نوار قرمز رنگ، نشان دهنده منفی بودن اعتیاد است. یا اینکه فرد در ۷۲ ساعت گذشته از هیچگونه ماده مخدری استفاده نکرده است.

یک نوار قرمز رنگ، نشان دهنده مثبت بودن جواب آزمایش است. یعنی فرد در بدن خود ماده ای خاص دارد که می تواند مخدر باشد.( البته که باید توجه داشته باشید که بسیاری از داروها می تواند موجب مثبت شدن آزمایش شوند.)

روشن شدن یک خط پایینی درون کیت یا روشن نشدن هیچ خطی بر روی آن، به معنی مشکوک بودن است. به دلایلی مانند وجود مواد خارجی در نمونه، مصرف برخی داروهای خاص، فاسد بودن کیت، وجود آب در نمونه، سپری شدن مدتی بیش از ۷۲ ساعت از مصرف و… بستگی دارد. در این مواقع بهتر است آزمایش در خانه تکرار گردد.

نمونه گیری تست کرونا

تست کرونا در منزل

نمونه گیری در منزل شما جهت تست کرونا

با توجه به شیوع ویروس کرونا در این برهه از زمان که تمام جهان را فراگرفته است قصد داریم در مورد نحوه تست در منزل را با توجه به انواع ازمایش کرونا بپردازیم.

سه نوع تست کرونا وجود دارد:

تست آنتی بادی

این تست، به عنوان تست آزمایش خون ویروس کرونا شناخته می شود و متشکل از دو تست است.

آزمایش COVID 19-IgM: وجود آنتی بادی از کلاس IgM در خون.
به این معنی است که فرد اخیرا با ویروس در تماس بوده است. احتمالا ناقل ویروس می باشد و شاید علائم بیماری در او آشکار شود برای این فرد PCRتوصیه میشود.

آزمایش COVID 19-IgG: وجود آنتی بادی از کلاس IgG در خون.
به این معنی است که فرد در گذشته با ویروس در تماس بوده و اگر IgG خون او منفی باشد احتمالا ناقل ویروس نمی باشد و بیمار نیست. شاید تا حدودی نسبت به ویروسی که IgGخون را بالا برده است ایمن باشد.

مثبت بودن همزمان IgMوIgGخون:
به این معنی است که فرد با ویروس در زمان نه چندان دور در تماس بوده و احتمالا ناقل بیماری می باشد برای این فرد تست PCRتوصیه میشود.

نمونه مورد نیاز این آزمایش در منزل شما خون است.

نخوردن غذای چرب از ۲ ساعت قبل توصیه می شود.

جواب آن از ۲۴ ساعت تا ۴۸ بعد ساعت آماده می گردد.

تست PCR

این تست برای کسانی است که می خواهند بدانند همین حالا به ویروس کرونای جدید مبتلا هستند یا خیر.

برای انجام این تست  از مخاط بینی و گلوی فرد نمونه برداری می شود. نمونه پس از انتقال به آزمایشگاه برای یافتن RNA ویروس بررسی می گردد. در صورت مشاهده بقایای ژنتیکی ویروس آزمایش مثبت اعلام می شود.

با این تست نمی توان بفهمید که آیا فرد قبلا به ویروس کرونا مبتلا بوده یا خیر.

لذا برای انجام این تست از روز اول بروز علائم، تا نهایتا سومین هفته ی بیماری می توان اقدام کرد. این تست به افراد کمک می کندتا بدانند که به ویروس کرونا مبتلا هستند یا خیر و از آن مهم تر در صورت مبتلا بودن آیا ناقل بیماری هستند یا خیر.

زیرا با نتیجه ی این نمونه گیری در منزل می توان در مورد قرنطینه شدن و یا فاصله گذاری اجتماعی با خانواده و دوستان تصمیم گرفت.

نمونه مورد نیاز این تست بزاق دهان است.

حدالامکان تا ۳ ساعت قبل از تست از قرقره کردن بپرهیزید.

جواب آن ۲۴ ساعت بعد آماده خواهد بود.

آزمایش  کامل کرونا

در این مدل آزمایش در منزل شما، هم تست آنتی بادی و هم تست PCR گرفته می شود.

نمونه مورد نیاز خون و بزاق دهان است.

آمادگی برای نمونه گیری در منزل آن،نخورن غذای چرب از ۲ ساعت قبل و پرهیز از قرقره کردن سه ساعت قبل از انجام تست است.

جواب آن ۴۸ ساعت بعد آماده خواهد بود.

چه زمانی نیاز به انجام ت آزمایش در منزل شما به کرونا داریم؟

هر زمانی که علائم زیر را در خود دیدید و آن را احساس کردید؛ بهتر است با توجه به واگیردار بودن این ویروس بدون اینکه به بیرون از منزل بروید از مراکز خدمات پرستاری درخواست اعزام فرد نمونه گیر برای ازمایش دهید.

علائم شایع کرونا

تب بالا : تب ۳۸ تا ۴۰ درجه است.

سرفه خشک : عموما بدون مخاط در گلو و همراه با سوزش است.

تنگی نفس : مشکل و سنگینی در هنگام نفس کشیدن مخصوصا در هنگام خواب.

خستگی : خستگی مفرط بدون ارتباط به حجم فعالیت روزانه.

درد عضلات : کوفتگی و درد بدن در پهلوها، کمر، پاها و استخوان ها.

سردرد : سردرد و درد پشت چشم. البته ممکن است با سینوزیت و یا سرماخوردگی فصلی اشتباه گرفته شود.

جهت توضیحات بیشتر در باره ای خدمات ازمایش در منزل شما ، در خدمات پرستاری هیراد کلیک کنید


ثبت ازمایش در منزل شما

CBC

شمارش سلول های خونی جهت پی بردن به کم‌خونی، غلظت خون، عفونت و…

نیاز به ناشتایی ندارد.

FBC

قند خون

ناشتایی ۸ تا ۱۰ ساعت قبل از آزمایش در منزل

H1C bA

متوسط قند خون سه ماهه

ناشتایی ترجیحا ۲ ساعت قبل از آزمایش

ESR/CRP

برای تشخیص عفونت های باکتریایی و اختلالات التهابی

نیاز به ناشتایی ندارد، اما بعضی از آزمایشگاه ها مدت ۴ تا ۱۲ ساعت ناشتا بودن را توصیه می نمایند. نوشیدن آب مانعی ندارد.

PT- PTT INR

تست‌های انعقادی

نیاز به ناشتایی ندارد.

ALP -AST ALT

ارزیابی آنزیم‌های کبدی و مجاری صفراوی

نیاز به ناشتایی ندارد، اما برای ALP (الکالاین فسفاتاز) حداقل ۴ ساعت ناشتا باشد.

TSH

عملکرد تیروئید

نیاز به ناشتایی ندارد.

VitD3

ویتامین دی ۳

ترجیحا ناشتا باشد. بهتر است ۲۴ ساعت قبل از انجام آزمایش از خوردن ویتامین D پرهیز شود.

HCG

آزمایش خون گنادوتروپین جفتی انسان در دوران بارداری

ترجیحا ناشتا باشد.

Cortisol

کورتیزول

ترجیحا ناشتا باشد. ساعت نمونه گیری تست مهم است در صورتیکه پزشک ساعت خاصی آزمایش در منزل را مشخص نکرده است بهترین ساعت ۸ صبح است.

Urea

اوره

نیاز به ناشتایی ندارد.

U/A

آنالیز ادرار جهت تشخیص بسیاری از اختلال‌ها از جمله عملکرد کلیه‌ها، عفونت ادراری، سنگ کلیه، دفع پروتئین و …

صبح اندازه‌گیری شود نیاز به ناشتایی ندارد. بهتر است نمونه اول صبح اندازه‌گیری شود.

U/C

کشت ادرار برای تشخیص قطعی عفونت و انتخاب آنتی‌بیوتیک مناسب

نیاز به ناشتایی ندارد.

BUN

نیتروژن اوره خون

نیاز به ناشتایی ندارد

CR

کراتین

نیاز به ناشتایی ندارد

Uric-Aci-UR

اسید اوریک

۴ ساعت ناشتایی توصیه می‌شود. از خوردن گوشت زیاد قبل از آزمایش خودداری کند.

GH

آزمایش هورمون رشد

ترجیحا ناشتا باشد.

PTH

هورمون پاراتیروئید

ناشتایی ۱۲ ساعت قبل از آزمایش

LDL-HDL

کلسترول و تری‌گلیسرید (چربی خون)

باید ۱۲ تا ۱۴ ساعت قبل از آن ناشتا باشد. آخرین وعده غذایی نیز باید سبک باشد البته آب بلامانع است

CA-Calcium

کلسیم

نیاز به ناشتایی ندارد.

A1C

هموگلوبین

نیاز به ناشتایی و محدودیت رژیم غذایی ندارد.

Iron- Fe Serum Iron- Fe

آهن

از ۲ روز قبل از مصرف ویتامین ب ۱۲ و مصرف مکمل‌های آهن خودداری کند. ترجیحا حدود ۴ ساعت ناشتایی توصیه می‌شود.

Ferritin

فریتین سرم شاخص خوبی برای ذخایر آهن در دسترس بدن

ترجیحا ناشتا باشد. بهتر است نمونه گیری در صبح انجام شود.

PSA

آزمایش پروستات

ترجیحا ناشتا باشد.

Prolactin

پرولاکتین

ناشتایی ۸ ساعت قبل از آزمایش در طول شب

LH- FSH- E2

آزمایشات هورمونی روز سوم پریودی

به این دلیل که آزمایشات در کنار هم تجویز می شود ترجیحا بهتر است ناشتا بودن را رعایت کند. باید حداقل ۲ ساعت و حداکثر ۳ ساعت بعد از بیدار شدن از خواب نمونه گیری انجام شود.

PTH

هورمون پاراتیروئید

ناشتایی ۱۲ ساعت قبل از آزمایش