پرستاری از بیمار در منزل از جمله شغلهای سخت بوده که احتیاج به دقت بالا میباشد. اغلب پرستاران اولین اعضای تیم مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی به شمار می‌آیند.

زیرا تغییرات علائم جسمی بیمار را تشخیص می‌دهند، بنابراین با مراقبت از بیمار در منزل  باید  اطمینان حاصل می‌شود، که می‌توانند اقدامات مناسبی برای کنترل اوضاع انجام دهند.

تکنیک‌های بسیاری موجود است که پرستاران از آن‌ها برای بهبود بیماران به کار می‌برند. از طرف دیگر پرستاری از بیمار در منزل می‌تواند یکی از راه‌های انتقال حس صادقانه و دلسوزانه‌ی تیم پزشکان نسبت به افراد بیمار باشد.

بنابراین رابطه‌ای براساس اعتماد شکل می‌گیرد که به بیمار کمک می‌کند تا اطلاعات مهمی درباره‌ی بهداشت شخصی و استفاده از روش‌های درمانی و معالجه بهتر به دست آورند.

پرستاری از بیمار در منزل

نگهداری از بیمار در منزل

 ( پرستاری از بیمار در منزل  در بهبودی افراد می‌تواند کمک چشمگیری داشته باشد.)

پرستاران در خط مقدم پاسخ دادن به بیماری‌ها و شرایط بیمار عمل می‌کنند.

مراقبت از بیمار در منزل

در نتیجه مراقبت از بیمار به مهارت‌هایی نیازمند است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم از جمله:

  • درمان بیمار به عنوان کسی که درخواست کمک دارد نه کسی که دچار مشکل و عیب است
  • توانمندسازی بیمار برای برگرداندن روحیه ی تصمیم‌گیری و داشتن کنترل بر روی مسائل پزشکی و سلامت شخصی
  • کمک به کاهش ترس و اضطراب با حفظ کردن شرایط، داشتن حضوری آرام، پاسخ دادن به سؤالات و پرداختن به نگرانی‌های ایجاد شده برای بیمار
  • داشتن برخوردی با عزت و احترام نسبت به بیمار و باخبر بودن از اطلاعات شخصی او( مثل: سن، جنس، نژاد، فرهنگ و مذهب)
  • ابراز همدردی کردن نسبت به بیماران ( برای درک چیزی که شخص در حال تجربه است)
  • برقراری ارتباط درمانی با استفاده از لمس، تماس چشمی، صحبت مستقیم با بیمار و…

مراقبت از بیمار در منزل

نگهداری از بیمار

رابطه‌ی نگهداری از بیمار در منزل  و مراقبت و بهبودی افراد:

پرستاری از بیمار نه تنها فقط مربوط به مراقبت از افراد نمی‌شود، بلکه در زمان بهبودی بیماران نیز خودش را نشان می‌دهد.پزستاری از بیمار یکی از حساس ترین مشاغل و همچنین دارای ثواب اخروی هم از دیدگاه جامع و هم از نظر دین و شریعت میباشدکه باید با جان ودل انجام پذیرد.

در حقیقت مراقبت از بیماران و تصمیماتی که در مورد تشخیص و معالجه‌ی آن‌ها گرفته می‌شود بسیار مهم و تاثیرگذار است و پرستارانی که تحصیلاتشان را با مدرک BSN ادامه می‌دهند، نقش اساسی در بهبودی بیماران دارند.

براساس مطالعات انجمن پزشکی (IMO)، مراقبت از بیمار مستقیماً با ایمنی و کیفیت مراقبت‌های پزشکی در ارتباط است. پرستاران می‌توانند از چندین طریق این نوع مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی را پرورش دهند.

در نتیجه، پرستاری از بیمار در منزل زمانیکه همراه با آموزش‌های باکیفیت باشد به پرستاران این امکان را می‌دهند که مهارت‌هایشان را در یک بخش تخصصی مراقبت از بیمار بگذرانند و در نهایت این امر می‌تواند به نفع خود بیمار تمام شود.

پرستاری از بیمار  ، در واقع احساسی‌ترین کاری است که توسط چنین افرادی انجام می‌گیرد و می‌توان نوعی نجات تلقی کرد.

وقتی پرستاران با بیماران یا خانواده‌هایشان ارتباط برقرار می‌کنند موجب نجات آن‌ها از انزوای اجتماعی و وحشت از بیماری می‌شود و به اعضای خانواده کمک می‌کنند تا با بیماری‌های عزیزان خود مقابله کنند.

فراموش نکنید که خطای بالینی می‌تواند عواقب جدی به همراه داشته باشد به عنوان مثال دوز اشتباه یا تشخیص اشتباه می‌تواند روند بهبودی بیمار را تغییر دهد پس پرستاری از بیماردر منزل  یک تخصص محسوب می‌شود.

 خدمات پرستاری

شما می توانید در اینستا گرام خدمات پرستاری هیراد را دنبال کنید .

جهت استفاده انلاین از سرویس پرستاری می توانید با مراجعه به وب گاه های مجازی مانند بازار و مایکت و دانلود اپلیکیشن خدمات پرستاری هیراد به راحتی به این خدمات دسترسی داشته باشید.

بعداز دانلود و نصب بر روی گوشی خود می توانید از بخش های مختلف همانند استخدام پرستار – هزینه پرستار – تزریقات در منزل و … استفاده نموده در ضمنا جهت استفاده بر روی گوش های ios  و کامپیوتر های شخصی متوانید با مراجعه به صفحه اپلیکیشن خدمات پرستاری و دانلود وب اپلکیشین به این خدمات دسترسی بیابید.

مراقبت از سالمند

پرستار سالمند