سالمند الزایمری

نگهداری از سالمند الزایمری با پیشرفت بیماری آلزایمر تغییر خواهد کرد. ایجاد یک برنامه مراقبت از سالمند و یا بیمار الزایمری به زودی پس از تشخیص به شما اطمینان می دهد که هنوز درخواست های مراقبت از سالمند شما مد نظر قرار گرفته و در زندگی آنها گنجانیده شده است.

مراقبت از سالمند

درنهایت، آلزایمر به مراقبت و پرستاری شبانه روزی برای سالمند نیاز خواهد داشت، لذا مهم است که به زودی پس از تشخیص، برنامه ریزی برای مراقبت و رفاه آن ها انجام شود. در مورد گزینه های مراقبت از آلزایمر بیشتر بیاموزید تا بدانید کدام یک مناسب ترین مورد برای سالمند شما است.

گزینه های نگهداری از سالمند الزایمری

نگهداری از سالمند الزایمری

سالمند الزایمری

مراقبت از سالمند آلزایمری

در مراحل اولیه بیماری، خانواده ها اغلب مراقبت از سالمند در منزل را انتخاب می کنند تا سالمند آن ها بتواند در محیطی آشنا و صمیمی باقی بماند و تا حد ممکن از استقلال لذت ببرد. با این حال، با پیشرفت بیماری، یک پرستار شبانه روزی در منزل لازم خواهد بود.

در این مقاله ۶ گزینه نگهداری از سالمند آلزایمری برای شما در نظر گرفته شده است:

۱- مراکز روزانه سالمندان

یک محیط امن برای سالمند عزیز شما، مراکز روزانه سالمندان خواهد بود که فعالیت ها و برنامه های ساختاری مانند هنر یا موسیقی درمانی و برنامه هایی برای معاشرت او ارائه می دهند. بسیاری از مراکز روزانه سالمندان، غذا و همین طور رفت و آمد را تأمین می کنند.این  مراکز می توانند به خانواده ها جهت نگهداری از سالمند الزایمری کمک نمایند.

۲- کمک به زندگی راحت تر سالمند آلزایمری

افرادی که برای لباس پوشیدن و حتی غذاخوردن نیاز به مراقب داشته اما هنوز به مراقبت های پرستاری و پزشکی ماهر نیاز ندارند می توانند همیاری را جهت انجام امور شبانه روزی اعم از خدمات معمول زندگی، غذا، خانه داری، شستن لباس ها، رعایت بهداشت فردی، مصرف به موقع داروها، امور تفریحی و حتی رفت و آمد استخدام کنند.

۳- نگهداری از سالمند آلزایمری در منزل

زمانی که سالمند آلزایمری شما در محیط خانه باشد از مناظر و حتی صداهای شناخته شده بهره مند می شود. اما برای ایمن سازی محیط خانه شما باید تغییراتی را در منزل ایجاد کنید. در این جا به چند نکته توصیه شده در مورد ایمن سازی منزل می پردازیم:

    • روشنایی مناسب راه پله ها
    • قفل کردن پنجره و درهای منزل و حتی در اتاق ها
    • گذاشتن داروها داخل کشو قفل شده
    • راه اندازی سیستم هوشمند جهت باز شدن شعله و کلیدهای گاز
    • در دسترس نبودن اشیا که باعث صدمه به فرد می شوند.
    • تنظیم دمای آب منزل که خیلی داغ و یا خیلی سرد نباشد.

۴- پرستار بیمار الزایمری

خدمات مراقبت در منزل خدمات همراهی، پرستاری و مراقبتی را به بیماران، سالمندان و حتی کودکان ارائه می دهد که مراقبان موظف هستند طبق مجوزهای داده شده و وظایف و مسئولیت ها به انجام امور و خدمات طرف مقابل به بهترین نحو رسیدگی کنند.

۵- مراقبت از حافظه

واحدهای مراقبت ویژه حافظه در مجامع بزرگ زندگی برای افرادی که مبتلا به آلزایمر یا زوال عقل هستند طراحی شده است. به طور کلی، این واحدها ساکنان را در کف یا بال یک محل مراقبت بزرگتر خود جمع می کنند. کارمندان مراقبت از حافظه آموزش هایی تخصصی در مورد نیازهای مراقبت از افراد مبتلا به آلزایمر و برنامه ریزی برای نیازهای افراد با مشکلات حافظه دیده اند که شامل اقدامات ایمنی مانند خروج های ایمن است.

مراقبت از سالمند

مراقبت از سالمند الزایمری

۶- خانه سالمندان

هنگامی که کار به نگهداری از سالمند آلزایمری رسید که نیاز به مراقبت پرستاری ماهر داشته باشد، ممکن است خانه سالمندان را در نظر بگیرید. با در اختیار گذاشتن اتاق، تخت و همین طور مراقبت و نظارت پزشکی شبانه روزی در مورد برنامه ریزی مراقبت، مسائل مربوط به تغذیه ویژه و سایر نگرانی ها با شما همکاری خواهند کرد.

کدام گزینه پرستار بیمار الزایمری برای سالمند شما بهترین است؟

بهتر است بدانید که نوع و مرحله بیماری و همچنین نیازهای مختص سالمند شما، نوع مراقبت سالمند آلزایمری شما را انتخاب می کند.

صحبت کردن با سالمند در مراحل اولیه بیماری و اعضای خانواده او جهت دریافت اطلاعات امکان تهیه یک طرح مراقبتی را خواهد داد. امور مالی، مکان نگهداری و سایر موارد خاص برای سالمند عزیز شما همگی بخشی از گفتگو با مراکز درمانی مراقبتی خواهد بود.

خدمات پرستاری

با دانلود اپلیکیشن خدمات پرستاری هیراد از بازار به راحتی خواهید توانست پرستار مورد نظر خود را انتخاب نماید.ا

مراقبت از سالمند پوشکی در منزل

مراقبت از سالمند الزایمری در منزل