اول سلامت سالمند

 اول سلامت سالمند اهمیت داشته بعد مسائل مالی مهم خواهد بود حقایق کلیدی که اول سلامت سالمند را برای ما یادآور می شود:

  • بین سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۵۰ ، نسبت جمعیت ۶۰ ساله جهان تقریباً از ۱۲٪ به ۲۲٪ دو برابر خواهد شد.
  • تا سال ۲۰۲۰ تعداد افراد ۶۰ سال به بالا بیش از کودکان زیر ۵ سال خواهد بود.
  • در سال ۲۰۵۰ ، ۸۰ درصد افراد مسن در کشورهای کم درآمد و متوسط زندگی خواهند کرد.
  • سرعت پیری جمعیت بسیار سریعتر از گذشته است.

سلامت اول

همه کشورها برای اطمینان از آمادگی سیستم های بهداشتی و اجتماعی خود جهت استفاده بهینه از این تغییر جمعیتی با چالش های اساسی روبرو هستند. مردم در سراسر جهان عمر طولانی تری دارند. امروز برای اولین بار در تاریخ اکثر مردم انتظار دارند که تا دهه شصت و بالاتر زندگی کنند. پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۵۰، جمعیت ۶۰ ساله و بالاتر جهان ۲ میلیارد نفر باشد. در حالی که در سال ۲۰۱۵، ۹۰۰ میلیون نفر بوده است. امروز ۱۲۵ میلیون نفر ۸۰ ساله یا بیشتر هستند. تا سال ۲۰۵۰، تقریباً این تعداد (۱۲۰ میلیون) نفر فقط در چین و ۴۳۴ میلیون نفر در این گروه سنی در سراسر جهان زندگی خواهند کرد.

اول سلامت سالمند

خدمات پرستاری هیراد

زندگی طولانی تر، نه تنها برای افراد مسن و خانواده های آن ها، بلکه برای همه جوامع فرصت هایی را به همراه دارد. سال های اضافی فرصتی را برای دنبال کردن فعالیت های جدید مانند تحصیلات بیشتر، شغل جدید و یا دنبال یک اشتیاق طولانی فراموش شده فراهم می کند. افراد مسن همچنین از بسیاری جهات به خانواده و جامعه خود کمک می کنند. با این وجود میزان این فرصت ها و مشارکت ها به شدت به یک عامل بستگی دارد: آن چیزی نیست جز سلامتی!

استخدام پرستار در منزل

اگر افراد بتوانند این سال های آخر زندگی را با سلامتی تجربه کنند و در یک محیط حمایت کننده زندگی کنند، توانایی آن ها در انجام کارها بسیار بهتر خواهد بود. اگر در سال های سالمندی تحت تأثیر کاهش توان جسمی و روحی باشند، پیامدهایی منفی برای آن ها، خانواده و در نهایت جامعه خواهد داشت.

در سطح بیولوژیکی، پیری ناشی از تأثیر انباشت طیف گسترده ای از آسیب های سلولی و مولکولی در طول زمان است. این امر منجر به کاهش تدریجی ظرفیت جسمی و روحی، افزایش خطر ابتلا به بیماری و در نهایت مرگ می شود. اما این تغییرات نه خطی و نه سازگار هستند و فقط به طور آزاد با سن یک فرد در سال ها ارتباط دارند. این در حالی است که یک ۷۰ ساله از سلامت و عملکرد بسیار خوبی برخوردار است و ۷۰ ساله دیگر ضعیف است و از دیگران برای انجام بسیاری از امور کمک می گیرد.

اول سلامت سالمند بعد امور بهداشتی درجه دوم مرتبط با افزایش سن

شرایط رایج در سنین بالاتر شامل کاهش شنوایی، آب مروارید و عیوب انکساری، درد پشت و گردن و آرتروز، بیماری انسدادی مزمن ریوی، دیابت، افسردگی و زوال عقل است. علاوه بر این با افزایش سن، افراد به طور همزمان چندین شرایط گفته شده را با هم تجربه می کنند.

استخدام پرستار سالمند

از آن جا که با شدیدتر شدن اوضاع، سالمندان نیاز به یک پرستار خواهند داشت خانواده ها می بایست اول سلامت سالمند را در اولویت قرار دهند وبه تمام مشکلات جسمی و روانی او پاسخ دهند. بسیاری از اعضای خانواده با توجه به شرایط کاری و مشغله زیاد و یا بنا بر هر دلیلی شروه به تحقیق و بررسی در مورد استخدام پرستار می کنند.

پس از نتایج به دست آمده حتما در می یابند که پرستار را از مراکز خدمات پرستاری معتبر استخدام کرده تا سالمند عزیز خود را به دستان پرستاری متخصص، باسابقه و دلسوز بسپارند. یک مزیتی که مراکز خدمات پرستاری دارند این است که افراد با اطمینان کامل سالمند و زندگی شان را در اختیار پرستار می گذارند. این مراکز معتبر خود مسئول اتفاقاتی خواهند بود که ممکن است از طرف پرستار انجام شود.

نگهداری و پرستاری سالمند در منزل

پرستار سالمند در منزل

مهارت ها و ویژگی های یک پرستار سالمند

در وهله اول یک پرستار سالمند اول سلامت سالمند را در نظر می گیرد و بعد وظایف دیگر را حول حوزه کاری و قراردادی که با کارفرما دارد انجام می دهد. در پرستاری هیچ چیز مهم تر از نجات جان افراد و بهبود او از شرایط بیماری نیست.

۱. آگاهی فرهنگی

این امر برای مراقبت کامل و بیمارمحور ضروری است. باورها و ارزش های مختلف فرهنگی بر دید بیمار درباره سلامتی، سلامتی، مراقبت، پذیرش و پایبندی به درمان و حتی مرگ تأثیر می گذارد.

۲. حرفه ای بودن

خارج از ظاهر و رفتار بیرونی خود، پرستاران باید به یاد داشته باشند که هر آنچه می گویند و انجام می دهند نشان دهنده اصول و ارزش های اخلاقی آن هاست.. پرستاران باید همیشه نه تنها در مقابل بیماران ، بلکه در کنار همکاران نیز حرفه ای باشند. باید به عنوان بخشی از یک مجموعه مشترک بر کارهای روزمره خود تمرکز کنند و به یاد داشته باشند که نقش و مسئولیت های روزمره تنها بخشی از تصویر بزرگتر از مراقبت از سالمند است. همیشه اول سلامت سالمند را در نظر بگیرند.

۳. توجه به جزئیات -سلامت اولین نکته

توسعه و کمال توجه آن ها به جزئیات نه تنها اطمینان از جلوگیری از اشتباه پزشکی را فراهم می کند بلکه کمک می کند مراقبت های زیادی راجع به بیمار سالمند داشته باشند.

۴. تفکر انتقادی

پرستاران باید مشکل گشا باشند. زمان و منابع همیشه کم است و لیست کارها طولانی است. مهارت هایی که به تعادل این موارد کمک می کند، زندگی آن ها را بسیار آسان می کند. تفکر انتقادی اطلاعات، شواهد، نتایج و تجربیات را ادغام می کند و آن ها را به برنامه ها و راه حل های موثر برای بیماران تبدیل می کند.

آن ها باید مشکلات را شناسایی کنند و از گفتگو با سرپرست خود نترسند. با یافته های ژورنال های حرفه ای جریان را حفظ کنند و با فرآیندهای بهبود کیفیت مرکز خود درگیر شوند. این ها فقط دو روشی است که می توانند مهارت های تفکر انتقادی خود را گسترش دهید. اولویت آن ها اول سلامت سالمند سپس به کارگیری اعمالی باشد که روی روند بهبودی و سلامت روانی آن ها تاثیر می گذارد.

شرکت پرستاری سالمند

جمع بندی

یک پرستار موفق می بایست کارها و مسئولیت های خود را اولویت بندی کند. به طوری که اول سلامت سالمند را تضمین کند و با ارائه برنامه درمانی درست و متناسب با شرایط سالمند، وظیفه خود را به بهترین نحو انجام داده و بعد به سراغ وظایفی برود که خانواده از او در جهت پرستاری انتظار دارند.

خدمات پرستاری

و حال اینکه احتیاج به استخدام پرستار دارید فقط با نصب اپلیکیشن خدمات پرستاری هیراد به راحتی پرستار خود را استخدام نماید . اپلیکیشن خدمات پرستاری هیراد را می توانید از کافه بازار و مایکت دانلود نماید. به راحتی از خدمات پرستاری هیراد مشاوره رایگان دریافت نمایددر ضمن در روزهای تعطیل هم میتوانید با خدمات پرستاری هیراد تماس داشته باشید.

خدمات پرستاری

خدمات پرستاری در خانه